2016 őszén több mint 3,5 millió háztartás fizetett elő TV-szolgáltatásra Magyarországon. Az összes tévés háztartás 83%-ában volt digitális vétel – derül ki a Nielsen Közönségmérés legfrissebb Alapozó Felmérésének adataiból.

Az összes magyar tévés háztartásnak mindössze 9 százaléka nézi ingyenesen a műsorokat, az elsöprő többség előzet erre. Analóg kábelt már csak 661 ezer háztartásban használnak, több mint 3 millió pedig valamilyen digitális platformon keresztül fogta a televíziós adásokat, ezen belül az IPTV-s otthonok száma meghaladta a félmilliót (a háztartások egyidejűleg több vételi móddal is rendelkezhetnek). Az időeltolásos tévénézést lehetővé tevő DVR/VOD eszköz a családok 62 százalékában működik – de alig használják: a teljes népesség tévénézési idejében 3,4 percet (1.2%-ot) tett ki műsorok utólagos megtekintése.

A tévés háztartások több mint fel (56%-a) csak egy tévékészüléket használ, 32%-ában két készülék, 11%-ban pedig három vagy még több működik. A készülékek technológiai jellemzői 2015-höz képest tovább javultak. Az LCD, plazma vagy LED tévével rendelkező háztartások aránya 56%-ról 65%-ra emelkedett. Nagyméretű, 94 cm vagy nagyobb képátmérőjű készülék minden harmadik háztartásban megtalálható.

(A felmérés további eredményeire és azok elemzésére a Média-Kábel-Műhold későbbi számaiban visszatérünk.)