Tavaly óta terjedő tendencia, hogy a hírközlési szolgáltatók a megelőző évekhez képest több adattartalmat nyújtanak díjcsomagban foglalt forgalom, opciók vagy akciók keretében, akár változatlan árért is – derül ki az NMHH elemzéséből. A hírközlési szektor árai 2015-höz képest csekély mértékben növekedtek.

Az szolgáltatók ÁSZF-einek elemzése alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megállapította, hogy a tavalyi hírközlési szolgáltatási újdonságok terén a Vodafone vitte a prímet: a mobil feltöltőkártyás szegmensben elsőként vezetett be alacsony, 19 Ft-os percdíjú tarifacsomagot. A versenytársak szinte azonnal követték még olcsóbb, hálózaton belül 9 Ft-os hívást nyújtó opcióikkal. Szintén a Vodafone rukkolt elő a megfelelően felszerelt autókban használható „internet in the car” szolgáltatással. Terjedő tendencia az, hogy a szolgáltatók több adattartalmat nyújtanak díjcsomagban foglalt forgalom, opciók vagy akciók keretében, akár változatlan árért is. Ezen túl piacra került a 30 napnál hosszabb ideig tartó adatopció, a Magyar Telekom Maraton eseti adatopció-család szolgáltatásával.

A hatósági elemzés szerint tavaly a szolgáltatások kínálatában a legjelentősebb változtatások többségét egyetlen szolgáltató hajtotta végre: a 2016-ban bevezetett 71 telefon- és internet-díjcsomag háromnegyede a Vodafone-hoz kötődik. A 71 új csomaggal szemben 60-at zártak le. A Telenor a mobilhang-ajánlatainak összetételét alakította át, a Magyar Telekom pedig új internetcsomagokat dobott piacra és régi mobiltelefon-csomagokat vont ki az értékesítésből. Az Invitel vezetékes telefon- és internetkínálatának palettáját rendezte át, a UPC viszont nem változtatott szolgáltatási portfólióján.

A KSH árstatisztikái szerint 2016-ban a hírközlési szektorban az árak csekély mértékben, 1,1%-kal nőttek. A növekedés elsősorban a 2015 közepén a mobilhang- és internetszolgáltatás körében lezajlott átfogó áremelések áthúzódó hatásából eredt, a tárgyévi piaci folyamatok minimális hatást gyakoroltak az árindexre. A nemzetgazdaság egészében – az előző két év árcsökkenése után – 2016-ban a fogyasztói árak 0,4%-kal emelkedtek. Az ágazatban mért éves árindexek 2013 óta kissé haladták meg a nemzetgazdasági mutatókat.