Jelentős különbségek figyelhetők meg az általános iskolások digitális ismeretei között, ezzel együtt jellemző az érdeklődés az infokommunikációs oktatás iránt – ezt tapasztalta az Invitel a második Digitális Témahéten, amelyre 2017. április 3. és 7. között került sor.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) kezdeményezésére második alkalommal megrendezett oktatási projekt keretében, több mint ezer iskola sokezer pedagógusa és tanulója vett részt az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) által szervezett programokon, eseményeken. A témák közt most jelentős hangsúlyt kapott a médiatudatosságra nevelés is.

Az Invitel öt nap alatt 600 diákkal találkozott: Szeged, Veszprém, Kecskemét, Szigetszentmiklós és Jászberény városában a Digitális Témahét keretében vezette be a digitális világ rejtelmeibe az általános iskolás tanulókat. Az Invitel interaktív előadásából többek között kiderült, hogy honnan és milyen úton jut el otthonunkba az internet, és a résztvevők végigkövethették a bitek útját a kiindulóponttól egészen a számítógép képernyőjéig.

„A tudatos és biztonságos internethasználatra történő nevelés elengedhetetlen, hiszen a gyerekek nap mint nap használják a digitális eszközöket, webes felületeket és applikációkat, ezzel egyidejűleg nem biztos, hogy minden részletében ismerik a felhasználás esetleges következményeit, felelősségét. Az Invitelnél elkötelezettek vagyunk a gyermekek médiatudatosságra történő nevelésében, valamint a gyermekbarát internetezés elterjesztése iránt” – mondta Langsteiner Marianne, az Invitel Csoport kisvállalati és lakossági üzletágának vezetője.