Meghaladta az 56 milliárd forintot a televíziós reklámbevételek összege tavaly, ami összességében 9 százalékos növekedést jelent a 2015-ös eredményekhez képest. A piacot a reklámspotok uralják, a bevétel mintegy 96 százalékát teszik ki az ilyen típusú hirdetések – derült ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből.

Az EY és a MEME 12. alkalommal adta ki közös jelentését a hazai televíziós reklámpiac alakulásáról. A 2013 óta eltelt három évben összesen 22,8 százalékkal bővült a televíziós reklámköltések piaca. A teljes, spot és non-spot jellegű megjelenéseket is tartalmazó televíziós reklámtorta nagysága a tavalyi évben 56 milliárd forint volt.

Az idei kimutatás kitér az állami költések nagyságára is. Az eredmények ezek a teljes televíziós reklámköltések 11 százalékát tették ki, 6,3 milliárd forint értékben. Ez jelentős, mintegy 140 százalékos emelkedés a 2015-ös összeghez képest.

A Magyar Reklámszövetség márciusban még a tévés adatok nélkül ismertette a hazai reklámbevételi eredményeket. Most a MEME számaival kiegészülve az derült ki, hogy a 2016-os teljes Reklámtorta mérete 216,09 milliárd forint. A televízió részesedése ebből 25,78%, így stabilan tartja második helyét – az internet mögött.

Az MRSZ már márciusban is hangsúlyozta, hogy a 2016-os reklámtorta 11,18%-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, hiszen minden szegmens növekedett, de a változás mögött rejlő tendenciák (például a megemelt reklámadó) miatt a reklámipar kevésbé mutat pozitív képet.