2017 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 3 percet töltött a tévékészülékek előtt, 6 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban – derül ki a Nielsen Közönségmérés legfrissebb adataiból. A képernyők előtt töltött időnk egyharmadát sorozatokra, vígjátékokra és akciófilmekre fordítottuk. Nőtt a filmcsatornák közönségaránya, míg az általános szórakoztató csatornák részesedése mérséklődött 2016. év azonos időszakához képest.

A Nielsen mérési módszertanában immár nem szerepel önállóan a „földi sugárzású adók” kategóriája, ami még érdekesebbé teszi az összképet. 2016 első negyedévéhez képest számos változás történt a magyar nyelvű csatornák kínálatában, amely kihatott a tematikus csatornák tévépiaci részesedésére is. Az általános szórakoztató csatornák csoportja 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákat is magában foglalja, együttes részesedésük 2,2 százalékponttal csökkent, míg a filmcsatornák 1,5 százalékponttal növelték közönségarányukat 2016 első negyedévéhez képest. A többi tematikus csatornacsoport részesedése a változások ellenére is viszonylag stabil maradt: 1 százalékpontnál kisebb volt az elmozdulás a tavaly mért értékektől az ismeretterjesztő, életmód, hír-, gyerek-, zene- és sportcsatornák esetében is.

Az időeltolásos tévénézés (Time-shifted Viewing, TSV) még mindig szerényen van jelen a magyar családoknál, az erre irányuló mérések szerint a napi tévézéssel töltött időnek alig 1,2%-ában, átlagosan 3,5 percben nézünk meg utólagosan tévés tartalmakat.