Space boy1000x100 hungarian

2017 negyedik negyedévében a naponta átlagosan közel öt órát (4 óra 56 percet) töltöttünk a tévékészülékek előtt, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ennek az időnek a 30 százalékát sorozatokra, vígjátékokra és akciófilmekre fordítottuk, és a napi tévézési idő felében az általános szórakoztató csatornákat követtük.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 18-49 évesek pontosan ugyanannyit – 3 óra 54 percet – tévéztek, mint egy évvel korábban. A még fiatalabbak, a 4-17 éves gyerekeknél viszont 16 perccel visszaesett az idő, ám még így is átlagosan 3 óra 4 percet tesz ki. Az 50 év felettiek viszont ennek több mint kétszeresét, naponta átlagosan 6 óra 42 percet ültek a képernyők előtt.

Továbbra sem hódít az időeltolásos tévénézés (Time-shifted Viewing, TSV), az erre irányuló mérések szerint a teljes népesség a napi tévézési idejének 1,2%-át, átlagosan 3,6 percet fordított a televíziós tartalmak utólagos megtekintésére. Ez arány még a 18-49 éves korosztálynál is csak 1,5 százalék.

A napi átlagos tévénézési időnek 51,3 százalékát fordították a nézők az általános szórakoztató csatornákra. Ez a csoport 2017-től kiegészült a korábbi országos földi sugárzású adókkal, így – a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World programokkal együtt – összesen 27db csatornát foglal magában. A filmcsatornák csoportja – 14 db filmcsatornával – a második legnépszerűbb 11,7%-os részesedéssel.

Naponta átlagosan mintegy 30 ezer reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, ami 6 808 plusz reklámfilmet jelent 2016 negyedik negyedévéhez képest. Az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő 31-ról 34 percre növekedett, így naponta átlagosan 120 reklámfilmet láthattunk, tizenhéttel többet, mint egy évvel korábban.