sp610 boy1000x100 hungarian 

Naponta átlagosan 4 óra 42 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt 2017-ben, pontosan ugyanannyit, mint egy évvel korábban. A műsorok utólagos megtekintésére viszont ennek még mindig csak 1,2százalékát (3 és fél percet) fordítottuk.

A fiatalok valóban egyre kevesebbet tévéznek: a 18 év alattiak ezzel töltött ideje 2 óra 59 perc volt, ami 8 perccel kevesebb, mint 2016-ban. De még a következő korcsoport is: a 18-49 évesek naponta átlagosan 3 óra 36 perce is 6 perccel kevesebb, mint az egy évvel korábbi. Ám az 50 év felettieknél már 8 perc növekedést, azaz 6 óra 29 percet regisztrált a Nielsen Közönségmérés.

Miközben a nézőket csak a műsor érdekelné, a csatornák többségét az is foglalkoztatja, hogy a műsorszámok között minél több reklámot helyezzenek el. Ennek eredménye, hogy egy néző naponta átlagosan pontosan 30 percnyi reklámot lát, ez a teljes tévézési idő 10,6 százaléka volt tavaly. Ez idő alatt pedig 110 reklámot tekinthetett meg.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,5 millió embert ért el legalább egy percre a televízió közülük 6,1 millió látott legalább egy hirdetést.