Space boy1000x100 hungarian

2017-ben a televíziós reklámpiac teljes árbevétele 60 milliárd 232 millió forint, volt miután 7,5 százalékot nőtt az előző évihez képest, a MEME adatai szerint. A 2017-es Reklámtorta – vagyis a teljes reklámpiac – mérete 240,98 milliárd forint, amely az előző évhez képest (216,09 mrd Ft) 11,52 százalékos – a tavalyihoz hasonló ütemű – növekedést jelent.

A Magyar Reklámszövetség összesítéséből kiderült, hogy a tortában minden szegmens megőrizte az előző évi helyét, és valamennyi médiatípus növekedést könyvelhetett el. A média típusok sorrendjében nem történt változás 2016-hoz képest. Az online változatlanul a legerősebb piaci szereplő, amely 31,71%-re bővítette a tortában elfoglalt helyét, a televízió 25 százalékos részesedésével megőrizte súlyát a teljes reklámpiacon..

Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke a tévés piac számait összegezve elmondta: „2017-ben negyedik éve mutatott folyamatos növekedést a hazai televíziós reklámpiac, ami több mint 4 milliárd Ft-os bővüléssel meghaladta a 60 milliárd Ft-os szintet. Külön figyelemre méltó a nonszpot költések nagyarányú növekedése. Az EY-jal közösen végzett felmérésünkből kitűnik, hogy az állam továbbra is meghatározó szereplője a piacnak, televíziós költése közel 20%-kal nőtt, így 2017-ben elérte a 7,5 milliárd Ft-ot.”

„Jelenleg a reklámköltések még mindig elmaradnak a válság előtti GDP-arányos szinttől. Ha az iparágat érintő kiszámíthatatlan szabályozással és a folyamatos piaci változásokkal terhelt piacon ilyen eredményt tudunk felmutatni, akkor egyértelműen levonhatjuk azt a következtetést, hogy egy, az iparágat támogató környezetben nagyobb fejlődésről számolhatnánk be” – hansúlyozta Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

(A reklámpiac helyzetéről és trendjeiről nyilatkozott a Média-Kábel Műholdnak Karácsony László, az Atmedia stratégiai és marketingigazgatója. A teljes cikk a 2018. áprilisi számában jelenik meg.)