Space boy1000x100 hungarian

Naponta átlagosan 3 óra 26 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt 2018 első negyedévében, ez nagyjából egy lágytojás főzési idejével, 3 perccel többet, mint egy évvel korábban. A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tévézési időnk közel 40 százalékát sorozatokra és mozifilmekre fordítottuk. A 4-17 éves gyerekek az átlagosnál valamivel kevesebbet, naponta 3 óra 7 percet tévéztek 2018 első negyedében, ez csak 1 perccel rövidebb a 2017. évinél.

A teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,2%-át, átlagosan 3,7 percet fordított televíziós tartalmak időben eltolt megtekintésére. A 4-17 éves korosztályban ez az arány valamivel alacsonyabb, csak 0,9 százalék.

A napi átlagos tévénézési idő felét – 49,7 százalékát fordították a nézők az általános szórakoztató csatornák csoportjára, amely 2,7 százalékpontos csökkenést jelent 2017 első negyedéhez képest. A filmcsatornák jellemzően a második legnépszerűbb csoport: ezúttal a tévénézési idő 11,9%-át mondhatták magukénak: 1,1 százalékpontos növekménnyel tavalyhoz képest. Az általános trendnek megfelelően a harmadik helyezés a hírcsatornáké lett 8,4 százalékkal, alig fél százalékponttal felülmúlva a tavalyi részesedését. Őket követik a gyerekcsatornák 6,1 százalékkal.

(A gyermekcsatornák hazai piacáról részletes összeállítás jelenik meg a Média-Kábel-Műhold 2018. júniusi számában.)