Space boy1000x100 hungarian

Június 11-15. között a németországi Hannoverben rendezték meg a legnagyobb nemzetközi digitalizációs szakkiállítást és vásárt. Magyarország másodszor vesz részt nemzeti standdal a CeBIT-en, ahol 21 vállalkozás mutatkozott be, 12 kiállítóként, 9 pedig szakmai előadóként.

Deutsch Tamás, a Digitális jólét program miniszterelnöki biztosa a 400 négyzetméteres standot megnyitó beszédében kiemelte, hogy a magyar digitális gazdaság "európai szereplővé vált", az ágazat jelentőségét mutatja, hogy a hazai össztermék (GDP) több mint 20 százalékát állítja elő, és a munkavállalók több mint 15 százalékát foglalkoztatja. Kiemelte, hogy a standra és a résztvevők felkészítésére fordított 340 millió forint költségvetési forrás "nagyon jól kamatozó befektetés", mert a "legpesszimistább" számítások szerint is ennek az összegnek a harminc-negyvenszeresét éri majd el a németországi nagyvárosban rendezett fórum révén megkötendő üzletek összértéke.

A nemzeti standon szerepelt a többi között egy vállalkozás, amely forgalmazókat és viszonteladókat keres értéktárgyak őrzésére fejlesztett termékeihez, például mobiltelefonokat védő tokokhoz, egy másik cég pedig a belvárosi parkolás nehézségeire szolgál megoldással egy Budapesten már működő, és több mint tízezer felfelhasználóval rendelkező, okostelefonra alapozott rendszerrel, amelyet a CeBIT révén külföldi nagyvárosokban is igyekszik elterjeszteni.

A CeBIT szervezői az idén szakítottak a szakmai kiállítás és vásár hagyományos koncepciójával, és a rendezvény időpontját áttették tavaszról nyárra. Az új elképzelés szerint a CeBIT a digitális gazdaság legújabb irányzatairól szóló konferencia, vásár és kapcsolatépítő fórum, amely nyitott fogyasztók, főleg a fiatalok felé és a nagy nyári szabadtéri zenei fesztiválokra jellemző attrakciókkal igyekszik új célcsoportokat megszólítani. A változás irányát mutatja, hogy az idén hiányzik a kiállítók közül a Microsoft, de megjelent a Facebook.