Döntsük el, merre megyünk

 „Ignoranti, quem portum petat, nullus suus ventus est.”, azaz „Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.” – mondta Seneca jó kétezer évvel ezelőtt. A televízió és a média terén talán sosem volt még ennyire fontos eldönteniük a piaci szereplőknek, hogy melyik kikötőbe tartanak, a széljárás sokat változott ugyanis az utóbbi években.

Pont egy évvel ezelőtt, a CES alkalmából jelentette be az SVOD koronázatlan királyának számító amerikai Netflix, hogy világméretekben elérhetővé teszi impozáns videotékáját. 130 országban – így Magyarországon is – elindította szolgáltatását, s ezzel 190 országban nézhetik a felhasználók a világ első globális internetes tévéjét.

Amióta november 8-án az elnökválasztást követően Donald Trump az USA 45. elnöke lett, a Hillary Clintont támogató 194 régi és új sajtóorgánum – Trumpot összesen 6 médium segítette – bőséges meaculpázás közepette nem győzi keresni a magyarázatot arra a kérdésre, hogy miért nem vette észre a Donald Trump republikánus elnökjelölt nevével fémjelzett jelenség előretörését.

Így forradalmasíthatja a kiterjesztett valóság technológiája a televíziózást

Manapság egyre több helyen találkozhatunk a kiterjesztett valóság vagy Augmented Reality (AR) kifejezéssel. Azonban az még kevéssé ismert, hogy az elnevezés egy olyan technológiát jelöl, ami rövid időn belül forradalmasíthatja a televíziózást is, így már most érdemes felmérnünk a megoldásban rejlő újszerű lehetőségeket.

VirtualTVA tévé világában kiemelt helyen szereplő IBC szakvásár idei rendezvényeiből kihámozható egyik vezető trend a szakemberek szerint a televízió egyre virtuálisabbá válása, anélkül, hogy megvárná a gyártóktól a nézők fejére és pénztárcájára szabott virtuális és kiterjesztett valóság sisakok kifejlesztését.

Mennyire vagyunk digitálisak ma?

Digitális társadalom, internet-használat, IT szakemberek, digitalizáció... Igen, tudjuk, merre tartunk. Utána lehet nézni az adatoknak, különböző felméréseknek, kutatásoknak, sőt, aki nem keres, az is nap mint nap találkozik a témával, a különböző kutatások eredményeit, érdekességeket ismertető cikkekkel a közösségi médiában, hírportálokon, vagy akár a hétköznapi beszélgetések során. Nagyon sok oldalról megközelíthető kérdésről van szó, amelyeket egyenként is külön vizsgálatok, felmérések tanulmányoznak. Van azonban egy nagyon fontos mutató, amely komplex rendszerben analizálja a digitalizálódás irányait és folyamatait Európában.