Az új média trendjeit elemző Kanadai Média Alap (FMC) júliusban megjelent vaskos tanulmányának megfogalmazása szerint az audiovizuális tartalomipar történetének mai szakasza a tapasztalatszerzés korszakának tekinthető. Az USA mellett Kanada szintén élenjáró médiapiacnak tekinthető, amelyet az erőteljes digitalizálás jellemez, annak összes technológiai eszköztárával.

A tanulmány szerint a jelenlegi új korszakban a felhasználók egyre több olyan tartalomra vágynak, amelyek azonnali tapasztalatokat közvetítenek magával ragadóan, és amelyek egy tökéletesen működő, szupergyors internetes kapcsolattal rendelkező hálózaton továbbíthatók. A videók már a szélessávú hálózatokat ostromolják egy olyan képernyő-konvergencia jegyében, ahol a történetek hagyományos megjelenítési formáit új, sokszor virtuális univerzumok helyettesítik. Kanadában, akárcsak az USA-ban, ezek az új tapasztalatok komoly szakadékot teremtenek a generációk között, és bekövetkezik a régi audiovizuális vállalati modell fragmentálódása. Eközben a webes gigászok által indított új audiovizuális szolgáltatások egyre inkább a televíziós reklámtorta növekvő hányadára áhítoznak...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. szeptemberi számában olvasható.)