1000x100 piacvezeto statikus v2

Így forradalmasíthatja a kiterjesztett valóság technológiája a televíziózást

Manapság egyre több helyen találkozhatunk a kiterjesztett valóság vagy Augmented Reality (AR) kifejezéssel. Azonban az még kevéssé ismert, hogy az elnevezés egy olyan technológiát jelöl, ami rövid időn belül forradalmasíthatja a televíziózást is, így már most érdemes felmérnünk a megoldásban rejlő újszerű lehetőségeket.

Bár a kiterjesztett valóság már jó néhány éve létező technológia, komolyabb piaci érdeklődés csak az utóbbi egy-két évben mutatkozik a lehetőség iránt. Az események különösen azt követően gyorsultak fel, hogy a közelmúltban a világ legjelentősebb médiavállalkozásai közül kettő is bejelentette: ezen a területen kíván terjeszkedni. A Microsoft a HoloLens fejlesztésébe szállt be, míg a Google és a Qualcomm 750 millió dollárt fektetett a Magic Leap projektbe, amit az Alibaba Group újabb 800 millió dolláros támogatása követett. A piaci folyamatokat látva a digitális szórakoztatóipar egyik legjelentősebb befektetési tanácsadója, a Digi-Capital úgy számol, hogy a kiterjesztett valósághoz (AR) és a virtuális valósághoz (VR) kapcsolódó forgalmak 2020-ra elérhetik a 150 milliárd dollárt, s ebből 120 milliárd dollár lehet az AR és 30 milliárd dollár a VR részesedése. De melyek a legnépszerűbb virtuális technológiák, hogyan működnek, és hogyan forradalmasíthatják ezek az alkalmazások a televíziózást? 

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. decemberi számában olvasható.)