Amióta november 8-án az elnökválasztást követően Donald Trump az USA 45. elnöke lett, a Hillary Clintont támogató 194 régi és új sajtóorgánum – Trumpot összesen 6 médium segítette – bőséges meaculpázás közepette nem győzi keresni a magyarázatot arra a kérdésre, hogy miért nem vette észre a Donald Trump republikánus elnökjelölt nevével fémjelzett jelenség előretörését.

Azt is sokan kérdezik, hogy miért gyakoroltak az amerikai sajtóra és a városi közvéleményre olyan sorsdöntő hatást a többnyire nemzeti kisebbségeknek kedvező szocio-demográfiai jelenségekről beszámoló tanulmányok, elemzések és felmérések. Kérdés az is továbbá, hogy vajon miért nem tűnt fel senkinek az évi 46 és 83 ezer dollár közötti fizetésű fehérbőrű munkásokból, középszintű vállalkozókból álló Michigan, Wisconsin és Ohio államokbeli csendes többség évtizedek óta tartó csendes elégedetlensége. A válaszokat az ilyen kérdésekre jelenleg csak az elnökválasztási esélylatolgatásnál melléfogást el nem követő kutatóintézetektől, neves professzoroktól és blogoktól, valamint médiaelemzőktől kaphatjuk meg.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. decemberi számában olvasható.)