Döntsük el, merre megyünk

 „Ignoranti, quem portum petat, nullus suus ventus est.”, azaz „Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.” – mondta Seneca jó kétezer évvel ezelőtt. A televízió és a média terén talán sosem volt még ennyire fontos eldönteniük a piaci szereplőknek, hogy melyik kikötőbe tartanak, a széljárás sokat változott ugyanis az utóbbi években.

Online irányba tolódik a piac, újdonság viszont, hogy az új videófogyasztói szegmensek többségbe kerülnek. Ők diktálják tehát, hogy merről fúj a szél. Az idei pillanatképhez ismét az Ericsson utolsó, 2016-os éves globális TV és Média jelentését hívjuk segítségül.

 A megkérdezettek az utóbbi négy évben minden élethelyzetben jelentősen több videó tartalmat fogyasztottak, ami alapvetően nagyon jó hír az iparági szereplőknek. Az emberek több mint fele néz videót legalább hetente egyszer otthon reggel, nap közben és este, valamint az ágyban lefekvés előtt. A hagyományos lineáris tévézés fokozatos visszaszorulását látjuk, elsősorban az adatfolyamként megnézett filmek és a rövid videoklipek javára. Fontos megjegyeznünk, hogy mindezek mellett a lineáris tévézés még mindig az idő 40 százalékát jelenti, ami kétszer több, mint bármelyik másik mód, de jelenleg összességében már több tartalmat nézünk igény szerint, mint lineáris adásként. A jövőben az előfizetők azokat a szolgáltatásokat fogják díjazni, ahol a legértékesebb lineáris tartalmak mellett a lehető legszélesebb igény szerinti katalógusokat is el tudják érni...

Bordás Csaba
TV és média igazgató, Ericsson Magyarország

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. márciusi számában olvasható.)