Az Alphabet-Google csoport tulajdonában lévő You Tube videó-megosztó saját televíziós streaming szolgáltatás indítását jelentette be Los Angelesben február 28-án. Az eseményt márciusban alaposan kiveséző The Wall Street Journal és a The Verge a You Tube TV néven elindított OTT szolgáltatást egyaránt a Google életképes tévés próbálkozásai között a legkomolyabbnak minősítette.

Az új alkalmazás kínálata egyfajta mixet kínál az élőben sugárzott sport- és hírműsorok, illetve szórakoztató rendezvények, valamint a legnagyobb amerikai televíziós hálózatok műsorának a streamelésével. A You Tube a Le Monde francia napilap technológiai blogja szerint a hagyományos amerikai kábel- és műholdas televíziós szolgáltatásokról lemorzsolódókat (cord cutters), valamint azokat a főként fiatalabb generációkat célozza meg ezzel a tévés csomaggal, akik soha nem vettek igénybe a fizetős tévék szolgáltatását (cord nevers). Az érdekes kezdeményezés bejelentése nagy port kavart az USA-ban, a feliratkozni vágyók rengetege pedig megrohamozta az online videó-megosztót. A kérdés már csak az, hogy mekkora sikerrel járhat egy ilyen szolgáltatás az Egyesült Államokban, ahol a nagy internetes cégek mellett a hagyományos tévék is hasonló „karcsúsított műsorcsomagokkal” jelentkeznek...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. áprilisi számában olvasható.)