1000x100 piacvezeto statikus v2

facebook bubblesMKMAmikor új médiáról beszélünk, hajlamosak vagyunk azonnal a televíziók sziklaszilárdnak hitt pozícióját aláásni készülő videókat, valamint a videóknak otthont adó különböző platformokat elemezni. Eközben itt él és virul az 1,8 milliárd tagot számláló Facebook, amelyet még a legkifinomultabb elemzők is csak egy közösségi honlapnak minősítenek. Eközben a legutóbbi amerikai elnökválasztás nyilvánvalóvá tette, hogy a Facebook egy olyan Góliát-méretű új médium, amelynek döntő hatása van az emberek világméretű tájékozódásában.

A mamutportál fejlesztései kapcsán folyó vitát és örömujjongást félretéve, megállapítható, hogy a Facebook egy olyan gigászi hírportál, amelyről annak tulajdonosa és zseniális feltalálója, Mark Zuckerberg hol elismeri, hogy egyfajta média, hol pedig a mérleg nyelvét átlendíti a technológiai cégként való meghatározás oldalára. Mindemellett még az is megállapítható, hogy a Facebook egy algoritmus-vezérelt új óriásmédia, amelynek a szoftveres hátterét minden látszólagos nyíltsága ellenére mégiscsak homály fedi – szögezi le a ZDNet.fr internetes portál.

A Facebook felhasználói kézikönyvének a szerepét a Közösségi Alapelvek elnevezésű dokumentum tölti be, gyakorlatilag viszont a portál fejlesztői által létrehozott algoritmusok látják el a tartalom moderálását végző főszerkesztő szerepét...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. májusi számában olvasható.)