sp610 boy1000x100 hungarian 

2018-ban az SVOD piacon

TronokAz új média zászlóshajójának számító SVOD piacon akár totális konkurenciaharcnak is nevezhető folyamatok lettek úrrá a tavalyi év második felétől, de ha a médiabirodalmak csatájának nevezzük a most végbemenő folyamatokat, akkor sem tévedünk nagyot.

A SVOD világpiacot jelenleg a néhány éve felemelkedett Netflix uralja 110 milliós előfizetői táborával, az igazi harc azonban csak a 2017. év utolsó napjaiban kezdődött el. Az év végi forgatagban az USA legnevesebb szakértői is meghökkenve látták, hogy – minden előrejelzésüket megcáfolva – a videó-streaming területére betörni készülő Disney mintegy 66 milliárd dolláros gigászi befektetéssel megvásárolta a 21st Century Fox film- és tévéstúdióit, és idén induló SVOD kínálatával a Netflix elsőszámú riválisává válik.

Hogyan vált az audiovizuális média az HBO „Trónok harca” című sikerfilm-sorozatában bemutatottakhoz hasonló csaták színterévé? Ez a kérdés foglalkoztatja ma a szakmát, és még inkább az, hogy mi lesz az új és régi médiabirodalmak videó-streaming mezben vívott ádáz csatáinak a kimenetele. És erről szól majd a 2018. év az új médiában, ám a cégfelvásárlások és az SVOD erőviszonyainak az átrendeződése jelentős hatást fog gyakorolni az egész audiovizuális médiaiparra...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2018. februári számában olvasható.)