A mítoszok közül egy biztos: a 4K felbontású televíziók hihetetlenül élethű képet adnak, az élményt össze sem lehet hasonlítani a korábbi full HD minőséggel. Azt azonban, hogy mit is jelent a 4K felbontás és milyen technikai paraméterekre kell figyelni a vásárlás során, jó néhány tévhit övezi. Ezeknek járunk most utána, az LG segítségével.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezni a hazai televíziós piacot, csakis ez lehetne a nyerő: digitalizáció. Tíz év alatt kilencszeresére nőtt digitálisan tévéző háztartások aránya. A Nielsen Közönségmérés legfrissebb Alapozó Felmérése számos már érdekességre is rávilágít.

Virtuális valóság

Az idei év nagy audiovizuális és fogyasztói elektronikai rendezvényei a CES-től kezdve a texasi Austinban sorra került South by SouthWest-en át egészen az IBC-ig a virtuális valóságnak egy új médiaként való megnyilvánulását hozták, egyaránt magával ragadva a szakembereket, illetve a technológiát kipróbálni szándékozó fogyasztókat is.

Online szolgáltatások Magyarországon

A médiapiac szereplői abban nagyjából egyetértenek, hogy az OTT középtávon nem fogja helyettesíteni, illetve kiváltani a hagyományos tévés szolgáltatásokat. Ugyanakkor a nézői szokások – még ha lassú is, de nyilvánvaló – változása, az új videófogyasztási igények – ha egyelőre ugyan csekély, ám mégis érzékelhető – megjelenése továbblépésre készteti a tartalomszolgáltatókat és a műsorterjesztőket egyaránt.

A Francia Televíziók (France Télévisions) stratégiai igazgatóságának a digitális átalakulást vizsgáló munkatársai májusban adtak számot egy vaskos tanulmányban a jövő tévéjéhez kapcsolódó legfrissebb kutatásukról. Eric Scherer igazgató tíz alappillért nevezett meg, amelyek nélkülözhetetlenek a jövő tévéjének a kialakulásához. A Franciaországban nagy érdeklődést kiváltott tanulmány főbb gondolatait ismertetjük a cikkben.

RobertAmlungSok szó esik ma televíziózás jövőjéről. A klasszikus audiovizuális médiatársaságok is sokat foglalkoznak ezzel a kérdéssel. Legutóbb például Robert Amlung, a német ZDF digitális stratégiai igazgatója beszélt a televízió jövőjéről az Európai Műsorsugárzók Uniója (European Broadcasting Union, EBU) által rendezett szemináriumon, amelynek lényeges gondolatait az alábbiakban adjuk közre.