Online szolgáltatások Magyarországon

A médiapiac szereplői abban nagyjából egyetértenek, hogy az OTT középtávon nem fogja helyettesíteni, illetve kiváltani a hagyományos tévés szolgáltatásokat. Ugyanakkor a nézői szokások – még ha lassú is, de nyilvánvaló – változása, az új videófogyasztási igények – ha egyelőre ugyan csekély, ám mégis érzékelhető – megjelenése továbblépésre készteti a tartalomszolgáltatókat és a műsorterjesztőket egyaránt.

A Francia Televíziók (France Télévisions) stratégiai igazgatóságának a digitális átalakulást vizsgáló munkatársai májusban adtak számot egy vaskos tanulmányban a jövő tévéjéhez kapcsolódó legfrissebb kutatásukról. Eric Scherer igazgató tíz alappillért nevezett meg, amelyek nélkülözhetetlenek a jövő tévéjének a kialakulásához. A Franciaországban nagy érdeklődést kiváltott tanulmány főbb gondolatait ismertetjük a cikkben.

RobertAmlungSok szó esik ma televíziózás jövőjéről. A klasszikus audiovizuális médiatársaságok is sokat foglalkoznak ezzel a kérdéssel. Legutóbb például Robert Amlung, a német ZDF digitális stratégiai igazgatója beszélt a televízió jövőjéről az Európai Műsorsugárzók Uniója (European Broadcasting Union, EBU) által rendezett szemináriumon, amelynek lényeges gondolatait az alábbiakban adjuk közre.

Idén a fogyasztók már többet néznek majd streamelt videót, mint normál televíziót – többek közt ez derült ki „10 legújabb fogyasztói trend 2015-ben és a közeljövőben“ című jelentésből.

„A képernyők használata gyors ütemben nő, és a televíziós kínálat ma már lehetővé teszi, hogy magunk osszuk be az időnket. Olyan tartalomválaszték áll rendelkezésünkre, amely igazodik hozzánk, ha úgy akarjuk, s mindez a kívánságainknak megfelelő interakciókkal még vonzóbbá teszi a tévézés tevékenységét. És ez még csak a kezdet” – állítja Alexandre Callay, az Eurodata TV Worldwide igazgatója.

A Z-generáció televíziózási szokásairól

Guld1Ellentmondások jellemzik a Z-generációsok televízióhoz való viszonyát. Bár az utóbbi években növekedett a televíziózással eltöltött idő a korcsoportban, a szabadidős tevékenységek közül évek óta az internetezés vezet. S míg a televízió általános megítélése a 15-24 évesek között a legrosszabb, a médiumnak sikerült megőriznie közösségteremtő funkcióit a családon belül és kívül egyaránt.