Idén a fogyasztók már többet néznek majd streamelt videót, mint normál televíziót – többek közt ez derült ki „10 legújabb fogyasztói trend 2015-ben és a közeljövőben“ című jelentésből.

„A képernyők használata gyors ütemben nő, és a televíziós kínálat ma már lehetővé teszi, hogy magunk osszuk be az időnket. Olyan tartalomválaszték áll rendelkezésünkre, amely igazodik hozzánk, ha úgy akarjuk, s mindez a kívánságainknak megfelelő interakciókkal még vonzóbbá teszi a tévézés tevékenységét. És ez még csak a kezdet” – állítja Alexandre Callay, az Eurodata TV Worldwide igazgatója.

A Z-generáció televíziózási szokásairól

Guld1Ellentmondások jellemzik a Z-generációsok televízióhoz való viszonyát. Bár az utóbbi években növekedett a televíziózással eltöltött idő a korcsoportban, a szabadidős tevékenységek közül évek óta az internetezés vezet. S míg a televízió általános megítélése a 15-24 évesek között a legrosszabb, a médiumnak sikerült megőriznie közösségteremtő funkcióit a családon belül és kívül egyaránt.

Az elmúlt évtizedekben a család „megbecsült tagja” volt televízió, meghallgattuk és megbeszéltük, amiket mondott. Mára mintha veszítene jelentőségéből. Mi az oka, miért és hogyan változtak meg tévézési szokásaink? A kérdésekre Kis Gergely partner, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. szakértője segít válaszokat találni, a 2014 áprilisában, a 18 év feletti, rendszeresen internetező lakosság körében végzett televíziós online kutatásuk tapasztalatai alapján.

A Z-generáció médiahasználati szokásairól

Fejlett médiatudatosság, a televízió a háttérbe szorulása, a mobilhordozók népszerűsége, a multitasking jelenség térhódítása – ezek jellemzik az ezredforduló előtti években született, Z-generációnak nevezett mai fiatalokat.

2013. október 31-én, csütörtökön 12.30-kor Magyarország egész területén leállt a földfelszíni analóg televíziós műsorszórás. Vagy másképpen: megvalósult a földi digitális átállás.