m1 inzertcsik fotoA digitális átállás program első ütemében, július 31-én az ország középső területén 14 megye televíziónézői állnak át a korszerű digitális adások vételére. Az átállásban érintett televíziós csatornák június 4-től egy inzertcsíkon beadott, célzott üzenettel folyamatosan figyelmeztetik az analóg műsorok nézőit arra, hogy át kell állniuk a digitális adások vételére, ellenkező esetben nem tudnak tovább televíziózni.

Az analóg sugárzás teljes lekapcsolása, azaz október 31. után vajon dühös lesz-e tizenkét ember, vagy elégedett? Mármint annak a tucatnyi szolgáltatónak a képviselője, amelyek előfizetéses ajánlatot dolgoztak ki az átálláshoz.

Bár a lekérhető médiaszolgáltatásokkal még inkább csak kísérleteznek a csatornák, és egyelőre nem fejlesztik önálló üzletággá, ennek ellenére egyre többet foglalkoznak a kérdéssel. A Chello Central Europe elsőként Magyarországon tesztelte a régióban, hogyan fogadják a nézők a nem lineáris tartalmakat. A márciusi számunkban megjelent kerekasztal-beszélgetéshez kapcsolódva folytattuk a diskurzust a tartalomszolgáltató két szakemberével az eddigi tapasztalatokról.

Kétütemű motor?

Korszakváltás valósul meg a magyar televíziózásban az idén, jóllehet ezt közvetlenül a háztartásoknak csak alig egynegyede fogja érzékelni. Azok, akiknél az analóg földfelszíni sugárzás kétlépcsős lekapcsolásának nyomán elsötétülne a képernyő. Nekik – állami támogatással – tizenkét kábeltársaság is segíthet a váltásban és a választásban.

MatraiGAz átállás kulcsa

A digitális átállás jóval túlmutat egy egyszerű technológiai váltáson: olyan össztársadalmi érdek, amelynek komoly nemzetgazdasági hozadéka van – jelentette ki Mátrai Gábor az NMHH hírközlési elnökhelyettese a Velencén tartott szakmai konferencián.

A világ legnagyobb kanapéja

A televíziózás közösségi tevékenységként indult. Ha egy család tévékészüléket vásárolt, esténként összegyűltek a szomszédok, barátok, hogy együtt nézzék „a” tévét.