Így forradalmasíthatja a kiterjesztett valóság technológiája a televíziózást

Manapság egyre több helyen találkozhatunk a kiterjesztett valóság vagy Augmented Reality (AR) kifejezéssel. Azonban az még kevéssé ismert, hogy az elnevezés egy olyan technológiát jelöl, ami rövid időn belül forradalmasíthatja a televíziózást is, így már most érdemes felmérnünk a megoldásban rejlő újszerű lehetőségeket.

VirtualTVA tévé világában kiemelt helyen szereplő IBC szakvásár idei rendezvényeiből kihámozható egyik vezető trend a szakemberek szerint a televízió egyre virtuálisabbá válása, anélkül, hogy megvárná a gyártóktól a nézők fejére és pénztárcájára szabott virtuális és kiterjesztett valóság sisakok kifejlesztését.

Mennyire vagyunk digitálisak ma?

Digitális társadalom, internet-használat, IT szakemberek, digitalizáció... Igen, tudjuk, merre tartunk. Utána lehet nézni az adatoknak, különböző felméréseknek, kutatásoknak, sőt, aki nem keres, az is nap mint nap találkozik a témával, a különböző kutatások eredményeit, érdekességeket ismertető cikkekkel a közösségi médiában, hírportálokon, vagy akár a hétköznapi beszélgetések során. Nagyon sok oldalról megközelíthető kérdésről van szó, amelyeket egyenként is külön vizsgálatok, felmérések tanulmányoznak. Van azonban egy nagyon fontos mutató, amely komplex rendszerben analizálja a digitalizálódás irányait és folyamatait Európában.

A fordítók Szegeden már dolgoznak a magyar szövegváltozaton. Ennek kapcsán azt igyekeztünk megnézni, hogy vajon a jelenleg még feliratok és szinkron nélküli, csak angol vagy más világnyelven elérhető vezető SVOD platform jelent-e, valamint jelenthet-e egyáltalán veszélyt a hazai szolgáltatók számára.

Az új média trendjeit elemző Kanadai Média Alap (FMC) júliusban megjelent vaskos tanulmányának megfogalmazása szerint az audiovizuális tartalomipar történetének mai szakasza a tapasztalatszerzés korszakának tekinthető. Az USA mellett Kanada szintén élenjáró médiapiacnak tekinthető, amelyet az erőteljes digitalizálás jellemez, annak összes technológiai eszköztárával.

Egyre többen választják a YouTube-ot a tévé helyett

 A YouTube-ot még néhány évvel ezelőtt is elsősorban az Y- és a Z-generációval összefüggésben emlegettük, azonban ma már az idősebb generációk is egyre nagyobb érdeklődéssel fordulnak a népszerű videómegosztó csatorna felé. Milyen tartalom-előállítókat és tartalmakat keresnek az érettebb generációk tagjai? Hogyan befolyásolja mindez a televíziózási szokásokat? Az alábbi írás ezekre a kérdésekre keresi a választ.