Cammogó léptekben

Bár a hagyományos tévénézésnek ma még csak töredékét teszi ki a műsorok, filmek utólagos megtekintése, az időeltolásos tévézés szerepe ha lassan is, de növekedik – derül ki a Gemius piaci elemzéséből.

ahol a nézők veszik át az irányítást

Hat olyan trendet emel ki az EY legújabb felmérése a jövő televíziózásáról, amelyekre minél gyorsabban fel kell készülniük a médiapiac szereplőinek.

A mítoszok közül egy biztos: a 4K felbontású televíziók hihetetlenül élethű képet adnak, az élményt össze sem lehet hasonlítani a korábbi full HD minőséggel. Azt azonban, hogy mit is jelent a 4K felbontás és milyen technikai paraméterekre kell figyelni a vásárlás során, jó néhány tévhit övezi. Ezeknek járunk most utána, az LG segítségével.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezni a hazai televíziós piacot, csakis ez lehetne a nyerő: digitalizáció. Tíz év alatt kilencszeresére nőtt digitálisan tévéző háztartások aránya. A Nielsen Közönségmérés legfrissebb Alapozó Felmérése számos már érdekességre is rávilágít.

Virtuális valóság

Az idei év nagy audiovizuális és fogyasztói elektronikai rendezvényei a CES-től kezdve a texasi Austinban sorra került South by SouthWest-en át egészen az IBC-ig a virtuális valóságnak egy új médiaként való megnyilvánulását hozták, egyaránt magával ragadva a szakembereket, illetve a technológiát kipróbálni szándékozó fogyasztókat is.

Online szolgáltatások Magyarországon

A médiapiac szereplői abban nagyjából egyetértenek, hogy az OTT középtávon nem fogja helyettesíteni, illetve kiváltani a hagyományos tévés szolgáltatásokat. Ugyanakkor a nézői szokások – még ha lassú is, de nyilvánvaló – változása, az új videófogyasztási igények – ha egyelőre ugyan csekély, ám mégis érzékelhető – megjelenése továbblépésre készteti a tartalomszolgáltatókat és a műsorterjesztőket egyaránt.