A közelmúltban egyre több videótartalom jelent meg a közösségi portálokon, de mégsem beszélt senki sem a televízió lehetséges ostromáról. Most azonban erőteljes fordulat állt be a közösségi portálok stratégiájában, ami élesebb megfogalmazásra sarkallta az elemzőket. Az USA-ban ugyanis május 3. és 10. között az összes vezető közösségi portál bejelentette, hogy létrehozza a saját televíziós platformját.

facebook bubblesMKMAmikor új médiáról beszélünk, hajlamosak vagyunk azonnal a televíziók sziklaszilárdnak hitt pozícióját aláásni készülő videókat, valamint a videóknak otthont adó különböző platformokat elemezni. Eközben itt él és virul az 1,8 milliárd tagot számláló Facebook, amelyet még a legkifinomultabb elemzők is csak egy közösségi honlapnak minősítenek. Eközben a legutóbbi amerikai elnökválasztás nyilvánvalóvá tette, hogy a Facebook egy olyan Góliát-méretű új médium, amelynek döntő hatása van az emberek világméretű tájékozódásában.

Jön-e már a 4K/UHD?

UHD 4KA médiapiac (is) folyamatosan változik. Mi sem lehet erre jobb példa, mint hogy pár hónapja még lapunkban is arra kerestük a választ: kell-e nekünk HDTV, miközben ma már a 4K vagy Ultra HD szolgáltatásokra készül a piac, sőt a fejlesztések immár a 8K-t célozzák. Vajon milyen ütemben fejlődik majd az UHD piaca? Mik lehetnek a növekedés mozgatórugói, és mi okozhat nehézséget a szolgáltatás elterjedésében? Többek között erre próbált fényt deríteni egy nemzetközi kutatás.

Az Alphabet-Google csoport tulajdonában lévő You Tube videó-megosztó saját televíziós streaming szolgáltatás indítását jelentette be Los Angelesben február 28-án. Az eseményt márciusban alaposan kiveséző The Wall Street Journal és a The Verge a You Tube TV néven elindított OTT szolgáltatást egyaránt a Google életképes tévés próbálkozásai között a legkomolyabbnak minősítette.

Döntsük el, merre megyünk

 „Ignoranti, quem portum petat, nullus suus ventus est.”, azaz „Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.” – mondta Seneca jó kétezer évvel ezelőtt. A televízió és a média terén talán sosem volt még ennyire fontos eldönteniük a piaci szereplőknek, hogy melyik kikötőbe tartanak, a széljárás sokat változott ugyanis az utóbbi években.

Pont egy évvel ezelőtt, a CES alkalmából jelentette be az SVOD koronázatlan királyának számító amerikai Netflix, hogy világméretekben elérhetővé teszi impozáns videotékáját. 130 országban – így Magyarországon is – elindította szolgáltatását, s ezzel 190 országban nézhetik a felhasználók a világ első globális internetes tévéjét.