sp610 boy1000x100 hungarian 

Zarand webBeszélgetés Zaránd Miklóssal

Nemrégiben tette közzé a PwC a „Globális szórakoztató- és médiaipari kitekintés 2018-2022” című jelentését, amely a piac fő trendjeit, a szereplőkre váró kihívásokat vázolja fel. A részletekről Zaránd Miklós, a PwC Magyarország Üzleti tanácsadás üzletágának igazgatója nyilatkozott lapunknak.

Néhány trend futurisztikusnak tűnhet. De a fogyasztói érdeklődés és kereslet igazán erős az új interakciós paradigmák – a mesterséges intelligencia (MI) és kiterjesztett valóság (AR) – valamint az online érzékelők iránt. Ez azt jelenti, hogy rövidesen új fogyasztói termékkategóriák jelenhetnek meg, és teljes iparágak alakulhatnak át ezen igények kiszolgálására.

Online kérdőív segítségével igyekezett felmérni a 16 évesnél fiatalabbak tévénézési szokásait a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság. Az eredmények ugyan nem reprezentatívak, mégis hasznos információkkal szolgálnak a szülők és a családok médiatudatosságáról. Az NMHH idén megismétli a felmérést.

A lineáris (élő) és az igény szerinti televíziózás aránya kiegyenlítődik 2020-ra, amikor a televíziós és média-iparág értéke globálisan eléri a 750 milliárd dollárt.

Még mindig hatalmas a digitális szakadék a fiatalok, a középkorúak és az idősek között, valamint látványosak a különbségek a fővárosban és a községben élők között – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság nemrégiben közzétett felméréséből* a lakossági internethasználatról. Ugyanakkor az is elmondható, hogy egyre többen neteznek nem helyhez kötött eszközökön a négy fal között, a vezetékes szolgáltatás mellett pedig egyre népszerűbb a WIFI.

A Nielsen Közönségmérés szokásos évi Alapozó Felméréseinek sorában első alkalommal fordult elő, hogy nem szerepel az adatok között az analóg földi vételi mód. Mint az köztudott, tavaly ősszel sikeresen lezárult a földfelszíni digitális átállás. Hatása immár számokban is értékelhető.