A lineáris (élő) és az igény szerinti televíziózás aránya kiegyenlítődik 2020-ra, amikor a televíziós és média-iparág értéke globálisan eléri a 750 milliárd dollárt.

2020-ban már 9 milliárd ember él a Földön, ez több mint 8 milliárd mobil szélessávú előfizetést és 1,5 milliárd digitális televíziózási lehetőséggel rendelkező háztartást jelent majd. Ekkorra az analóg televíziózás szinte már a múlté lesz. A hálózatba kapcsolt társadalom több mint 50 milliárd csatlakoztatott eszközt jelent majd, amelyből 15 milliárd képes lesz videószolgáltatások használatára is. Ezek a számok az Ericsson új Media Vision 2020 tanulmányának legfőbb előrejelzései.

A kutatás kulcsfontosságú trendeket határoz meg, amelyek megvalósulása az egyes térségek infrastruktúrájától és gazdasági fejlettségétől függően eltérő lesz. A fejlett piacokra vonatkozóan a következőket jósolják:

  1. Valóra válik a hálózatba kapcsolt társadalom
  2. Továbbra is a tartalom- és szolgáltatáscsomagokban rejlik a legnagyobb lehetőség
  3. Az igény szerinti szolgáltatások aránya kiegyenlítődik az élő/lineáris szolgáltatásokéval
  4. Az új belépők új befektetéseket jelentenek
  5. A piaci bevételek 750 milliárd dollárra nőnek
  6. OTT tartalom szállítás mindenkinek

Az Ericsson átfogó kutatási programjában feltárt tényezők alapjaiban változtatják meg a televíziózás jövőjét. Az angol „Game Changer” megnevezést viselő tanulmány képet ad arról, hogyan várja el a fogyasztói generáció 2020-ban a televíziózás, a filmnézés és a játék élményétől, hogy integrált és bárhol hozzáférhető legyen, miközben igazodik érdeklődésükhöz, az általuk használt eszközökhöz és személyes helyzetükhöz. A nagyobb felbontás, a több képernyő és az interaktivitás magától értetődően épül a prémium tartalom köré egy olyan világban, amelyet a videó és a közösségi média összeolvadása jellemez...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2014. július-agusztusi számában olvasható.)