Online kérdőív segítségével igyekezett felmérni a 16 évesnél fiatalabbak tévénézési szokásait a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság. Az eredmények ugyan nem reprezentatívak, mégis hasznos információkkal szolgálnak a szülők és a családok médiatudatosságáról. Az NMHH idén megismétli a felmérést.

Csaknem ezer szülő töltötte ki az NMHH 2013-ban megjelent felmérését, amelynek eredményeit tavaly publikálták. A kutatásban való részvétel önkéntes volt, ezért találhatóak a válaszolók között többségében felsőfokú végzettséggel rendelkező, városban élő, 30-39 év közötti nők. Az 1-3 éves gyerekeket nevelők válaszai alapján jelentős különbségek tapasztalhatóak abban, ki mennyi időt engedélyez a kicsiknek. A picik egyharmada egyáltalán nem találkozik a tévével, több mint egyötödük pedig maximum fél órát. 1-3 óráig nézhetik a legkevesebben ebben a korosztályban, ugyanakkor több mint 3 óráig csaknem 20 százalékuk ülhet a képernyő előtt. A 4-6 éveseknél ez utóbbi szám 15 százalék alá csökken, az egyáltalán nem vagy nagyon keveset tévézők aránya pedig több mint 55 százalék. A 7-11 és a 12-16 évesek esetében már nincsenek akkora eltérések a tévézési szokásokban, mint a kicsiknél, az 1-3 órás napi műsoradag ugyan gyakoribb, mint az előző két korcsoportnál, viszont az ennél is nagyobb fogyasztók aránya az életkor előrehaladtával csökken. A szülők fele nem tartja soknak ezeket a mennyiségeket, csaknem 20 százalékuk viszont engedékenynek tartja magát ezen a területen, és úgy gondolja, csökkentenie kellene az ezzel töltött időt...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. februári számában olvasható.)