Néhány trend futurisztikusnak tűnhet. De a fogyasztói érdeklődés és kereslet igazán erős az új interakciós paradigmák – a mesterséges intelligencia (MI) és kiterjesztett valóság (AR) – valamint az online érzékelők iránt. Ez azt jelenti, hogy rövidesen új fogyasztói termékkategóriák jelenhetnek meg, és teljes iparágak alakulhatnak át ezen igények kiszolgálására.

Az Ericsson ConsumerLab a fogyasztói trendekről immár ötödik alkalommal készített  éves jelentése alapján. Az kiadásban a 2016-os év és az azt követő időszak várható jelenségeire fókuszál.

  1. A hálózatba kapcsoltság átírja életvitelünket.
  2. A streaming a fiatalok körében már életforma.
  3. Az MI kiszorítja a képernyőt.
  4. A virtuális valósággá válik.
  5. Érzékelős otthonok.
  6. Ingázás, hatékonyan.
  7. Sürgősségi chat.
  8. Szenzorok a testben.
  9. Hackerek mindenhol.
  10. Önjelölt újságírók.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. februári számában olvasható.)