„Ma nem jelent veszélyt a tévés piacra az online média”

Nem csak a műsorszolgáltatók számára lényeges, hogyan alakulnak a hazai reklámköltések, az évről évre nyilvánosságra kerülő adatok a kábeltársaságok számára is sokat elárulnak a piaci viszonyokról. A programkínálatba kerülő adók vagy a továbbítók által fizetett díjakból és/vagy a hirdetési bevételekből tartják fenn magukat, fejlesztenek, újítják meg műsorkínálatukat. Ha a televíziós reklámtorta csökken, a csatornák a másik lábat erősítik, amely érzékenyen érinti a kábelszolgáltatókat. Vajon elértük-e a mélypontot vagy tovább csökkenhetnek a hirdetési bevételek? Milyen tényezők befolyásolhatják a reklámpiac alakulását a következő években? Mikorra várható az online média előretörése Magyarországon? Miért kevésbé népszerűek a kábeles csatornák a hirdetők körében? Az adatokat Vidus Gabriellával, az R-Time, valamint Lukács Csabával, az Atmedia ügyvezető igazgatójával elemeztük.

Tavaly átlépte az 50 százalékos küszöböt a digitálisan televíziózók aránya. Az idei teljes analóg lekapcsolás után sokakban felmerülhet a kérdés: honnan érdemes műsort vételezni? A platformok mellet az otthoni készülékhasználati szokásokra is rávilágít a Nielsen Közönségmérés kutatása.

A hagyományos és digitális termékkínálat ötvözete lehet a siker kulcsa. Elemzők szerint 2016-ra globális és hazai szinten is folytatódik a válságból való kilábalás.

Lekérhető médiaszolgáltatások

Hosszasan sorolhatóak azok az akadályozó tényezők, amelyek miatt még mindig mérsékelt az érdeklődés a nem lineáris tartalmak iránt, noha évek óta elérhetőek ezek a szolgáltatások a hazai piacon. Miért nem tudtak átütő sikert elérni a műsorszolgáltatók és –továbbítók Magyarországon? Hogyan jöhetnek létre olyan üzleti modellek, amelyekkel mindenki jól jár? Egyáltalán hol a helye a szolgáltatási palettán a lekérhető médiatartalmaknak? Ezeket a kérdéseket jártuk körül az érintettekkel Média Kábel Műhold februári kerekasztal-beszélgetésén.

MKMkeraka201302A beszélgetés résztvevői voltak:
Müller Mihály, az Invitel Távközlési Zrt. tartalombeszerzésért felelős vezetője; Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) elnöke; Vantsa László, a Discovery Networks CEEMEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős kereskedelmi és terjesztési igazgatója; Kitzinger Dávid, az Artisjus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület Hangfelvétel-engedélyezési Osztályának vezetője; Szűcs László, a UPC Magyarország kommunikációs igazgatója

A 2012-es mérföldkő

RozgonyiA digitális átállás és a digitális hozadék felszabadításának lázában ég szinte az egész világ. A technológiák nagyjából azonosak, legfeljebb az okok, a célok és a módszerek különböznek. Ezekről beszél Rozgonyi Krisztina jogász, az NHH korábbi elnöke, aki a BBC tanácsadó csoportjának tagjaként, a Világbank program-igazgatójaként és az ITU (Nemzetközi Távközlési Egyesület) szakértőjeként számos országban szerzett személyes tapasztalatokat az elmúlt években.

avagy ki hozta ránk a veszedelmet, és ki tudja megoldani

Az utóbbi három évben gyakran hangoztattam, hogy egyre kevesebb a pénz a televíziózás értékláncában. Ez pedig egy ördögi kört indít el, aminek nyomán végül az egyre kevesebb pénzzel mindenki egyre kevesebbet keres.