Minden korábbinál több, összesen negyvennyolc médiapiaci szakember fejti ki véleményét az idei esztendőről, és a jövő kilátásairól a Média-Kábel-Műhold 2013. december – 2014.januáriszámában.

A kereskedelmi tévécsatornák számára a reklám fontos (bár csökkenő) bevételi forrás. Ám a hirdetések közvetve a gazdaság fejlődésére is pozitívan hatnak. A Magyar Reklámszövetség nemrégiben megjelent felmérése szerint minden hirdetésre elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, 3 százalékkal a GDP-t. A reklámipar itthon mintegy 13 ezer főt foglalkoztat, és közvetve további több tízezer embernek ad munkát.

Az oktatás és a média kapcsolatának vizsgálata, valamint a médiatudatosságra nevelés volt a fő témája az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet novemberben megrendezett éves konferenciájának. A kétnapos tanácskozáson elhangzott előadásokból egyebek mellett kiderült, az interneten nem azt találjuk meg, amire kíváncsiak vagyunk, hanem azt, amit a keresők szerint látni szeretnénk.

Eszközellátottság, csatornakínálat, nézői profilok, analóg lekapcsolás és time shifting – ezek voltak a Nielsen Közönségmérés június 19-iki szakmai találkozójának legfontosabb témái, már ami a magyar háztartások infokommunikációs helyzetét illeti. Az írországi és az olaszországi digitális átállás ismertetése mellett Vörös Csilla igazgató előadásában arról is beszámolt, hogyan készül fel a nézettségmérő cég a digitális földi sugárzás országos bevezetését követő időszakra.

Az analóg sugárzás teljes lekapcsolása, azaz október 31. után vajon dühös lesz-e tizenkét ember, vagy elégedett? Mármint annak a tucatnyi szolgáltatónak a képviselője, amelyek előfizetéses ajánlatot dolgoztak ki az átálláshoz.

Önszabályozás, szolgáltatói kódex, hálózatsemlegesség – ez a célja a szélessávú internetszolgáltatók összefogásának. Emellett a digitális hozadékról, a közműadó hatásáról és a televíziózás jövőjéről is nyilatkozott lapunknak Bölcskei Imre, a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács (HÉT) elnöke.