Amikor 2011 őszén a kaliforniai Stanford Egyetem két huszonéves diákja, Evan Spiegel és Bobby Murphy létrehozta a Snapchat gyorsüzenet-küldő alkalmazást, sokan legyintettek, mivel a szexcsetelés és a magamutogatás új eszközének tekintették a fiatalok körében futótűzként terjedő alkalmazást.

A kezdetben néhány másodperc után önmegsemmisülő szöveges, kép-, majd videó-üzenetek később már csak egy nap múlva törlődtek. A Snapchat pedig professzionista hírgyártókkal megerősödve, fokozatosan leporolta a napi híreket, és funkcionalitásait folyamatos innovációval bővítette, hogy megfeleljen a máig százmilliósra bővült fiatal felhasználói kör igényeinek. A napi hírek „leporolása” az exkluzivitás, a kiváló szerkesztés, a személyre szabás, valamint a hírforrásoknál a felhasználói tömeg kép- és videó-anyagából való merítés eszköztárával valósult meg. A Snapchat jelenleg a Facebook elsőszámú konkurense.

A Snapchat „Stories” elnevezésű funkciójával az úgynevezett snapsok, vagy pillanatfelvételek kronologikus sorrendbe állíthatók, és egy napig megtekinthetők, mielőtt megsemmisülnének. Az eszköz kiválóan alkalmas aktuális események bemutatására, és a Facebooknál meglévő idővonal szerepét játssza, azzal a különbséggel, hogy ez az idővonal naponta megújul...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. áprilisi számában olvasható.)