Amerikában már rájöttek, hogy a közösségi médiumok is a hallgatóság fokozott elöregedésével szembesülnek, így az elmúlt 2-3 évben erőteljes nyitás tapasztalható az 1980 és 2000 között született, úgynevezett millenniumi, vagy Y-generáció felé.

Nyugat-Európa hagyományos és internetes médiája is Szent Grálként keresi az utat az Y-generációhoz, csakhogy egyelőre még nem találta meg azokat az eszközöket, amelyekkel a 18 és 35 év közötti korosztályt becsalogatja az internetes közösségi térbe. Pedig a hirdetők Eldorádója itt van, és ezt az USA-ban nagyon jól tudják. Az utat hozzájuk a Vox, BuzzFeed és Vice hírportálok nyitották meg. A millenniumi generáció tekintélyes vásárlóerőt jelent Amerikában. A Radio-Canada Triplex nevű blogja szerint csupán az Egyesült Államokban eléri a 78 millió főt a millenniumi generáció 2000-hez közelebb eső születési dátumú tagjainak a száma, akik 2017-től várhatóan évente 200 milliárd dollár értékű vásárlóerőt képeznek. Igen sok kérdés tevődik fel arról, hogy könnyebb vagy fajsúlyosabb tartalmat kínáljanak-e az Y-generációnak, de a tartalmak megjelenési formája is vitatott. Az alábbi amerikai sikerpéldák az internetes közösségi paletta tartalomgazdagságáról tesznek tanúbizonyságot...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. májusi számában olvasható.)