Amikor idén tavasszal 74 éves korában elhunyt Ray Tomlinson, az elektronikus levelezés, vagyis az e-mailezés 1971-beli felfedezője, szakmai berkekben kiterjedt vita indult arról, hogy vajon az e-mailek küldésének van-e még egyáltalán létjogosultsága, vagy valamilyen más digitális kommunikációs eszközzel kellene helyettesíteni.

A vita jelenleg is tart, de eközben az e-mailek valóságos fénykorukat élik, és a világ mintegy 4,3 milliárd elektronikus postaládájába továbbra is rendületlenül érkeznek a digitális levelek. Az elektronikus levelezés újra divatba hozta a nyomtatott sajtó által a 19. században kiszorított tájékoztató levelek digitális utódját, a hírlevelet. Az elszaporodó újságok és tévécsatornák, valamint ipari gyártók, az évekkel ezelőtt már elektronikus süllyesztőbe szánt hírlevelek felélesztésével igyekeznek a saját márkájuk iránti felhasználói elkötelezettséget növelni.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. decemberi számában olvasható.)