1000x100 piacvezeto statikus v2

A 2017. év több szempontból is jelentős változásokat eredményez a közösségi média színpadán. A vezényszó egyértelműen a sokoldalúság, ami a legkülönfélébb funkciók és alkalmazások térnyerését eredményezi.

A Reuters legújabb tanulmánya és számos mértékadó forrás szerint egy évtized után a közösségi címkétől szabadulni iparkodó internetes portálok a profit elérésére koncentrálnak. A rájuk aggatott „közösségi” jelző jól jött, amíg népszerűséget szereztek, ma már viszont a közösségi térben való szórakoztatás helyett a nélkülözhetetlen hétköznapi eszköztárként való pozicionálásukra tevődött a hangsúly. Ennek a célnak a megvalósításáért gyakorivá vált a vállalategyesítés, amelyre jó példát szolgáltatott a LinkedIn Microsoft általi felvásárlása. A cél a sokoldalúság eszköztárával a birodalomépítés, amolyan Facebook módra. A közösségi média színpadán idén olyan új szereplő megjelenése nem várható, aki gyorsan átrendezné az erőviszonyokat. A közösségi honlapok hőskora lejárt, és a 650 millió felhasználóval rendelkező kínai WeChat „mindent az egyben” modellje kezd érvényesülni, ami a kép és hang, a videó, az azonnal üzenetküldés, valamint a felhasználóval a mesterséges intelligencia segítségével kivitelezett kommunikációt integrálja sikeresen...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. februári számában olvasható.)