Space boy1000x100 hungarian

FociszelfiA Facebook, Twitter és Instagram által fémjelzett közösségi portálok egyre jelentősebbekké válnak a hétköznapi életet érintő kommunikációban, ahol bármilyen reagálás azonnali pozitív vagy negatív következményekkel jár. Nem kivétel ez alól a világ legnépszerűbb sportága, a labdarúgás sem.

Elég, ha csak arra gondolunk, hogy a közösségi portálokon a magyar válogatott andorrai történelmi jelentőségű veresége mekkora felháborodás-hullámot indított el. Hát még ha ezt a reakciót összevetjük a tavalyi EB-n a nemzeti tizenegy által nyújtott jó teljesítményt övező országos lelkesedéssel.

A közösségi média alaposan megváltoztatta a futball világát, illetve a meccsek megnézésének a kultúráját. A 4G és a Wi-Fi kapcsolat révén a közösségi média az öltözőtől a pályáig mindenütt jelen van, és egyetlen pályán belüli vagy azon kívüli történés sem kerüli el a szurkolók tízmillióinak a figyelmét. A közösségi média a futballklubok többsége számára elsődleges hírcsatornává változott, amelyen közvetlenül kommunikálhatnak a szurkolókkal. A villámgyors kommunikációt a futballklubok és a labdarúgók egyaránt népszerűségük és a klub imázsának a kiépítésére használják. A futballban is erőteljesen megjelenő közösségi média a klubokat valóságos vállalatokká alakította, amelyek ma már professzionista szintű internetes kommunikációt valósítanak meg. A közösségi médiának a futballra gyakorolt összetett hatását igyekszünk cikkünkben megvilágítani.

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. július-augusztusi számában olvasható.)