Facebook, Google, Amazon:

A címben említett három internetes gigász már évek óta kérlelhetetlen konkurenciaharcot folytat egymással azért, hogy a legjobb minőségű adatokkal lássa el a hirdetőket és az egész világ hirdetésszervező ügynökségeit.

Azt, hogy vajon ki lesz az elképesztő iramban gyarapodó adatgazdaság királya, még nem lehet tudni, de azt igen, hogy az említett digitális konszernek nem hiába csalogatják a platformjaikra és közösségi felületeikre a gyanútlan felhasználót. Elvégre a Google már régen nem egy egyszerű keresőprogram, a Facebook pedig nem parkolt le a közösségi médiában, mint ahogy az Amazon sem csak az e-kereskedelem legnagyobb szereplője. Ugyanis a Facebook tudja, mi tetszik nekünk, a Google, hogy mit keresünk az interneten, az Amazon pedig tisztában van a vásárlási preferenciáinkkal – hangsúlyozta nemrégen Paul Amsellen, a Mobil Network Group elnöke, aki szerint a győztes lehet egy olyan technológiai vállalat, aki e-mail címek, sütik és lájkok nélkül is igen nagy pontosságú adatokat szolgáltathat az internetezők szokásairól.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. novemberi számában olvasható.)