Space boy1000x100 hungarian

ReceptwebKi ne emlékezne legalább egy olyan családi fotóra, amely megörökítette az ünnepi tortát, a karácsonyi közös ebédet, vagy a szilveszteri mulatság ételektől-italoktól roskadozó asztalát? Az internet robbanásszerű elterjedése ezen a ponton találkozott az ételekkel, és gombamód kezdtek szaporodni az ételreceptek megosztására szakosodott oldalak.

Ez nem is csoda, hiszen Steven Kydd, az amerikai élelmiszer-szerelmesek internetes gyűjtőoldala, a Tastemade társalapítója szerint „A táplálék egyetemes nyelvezet, amelyet a világ minden táján értenek”! Ezt igazolja az a tény, hogy a Tubular Intézet szerint a közösségi oldalakon megszülető tíz legnépszerűbb témájú bejegyzés közül öt kulináris jellegű. Az élelmezésbe is szó szerint belerohant a digitális vonat, és ebből a találkozásból született meg a foodtech elnevezés, amely egyfajta galaxisként felöleli a közösségi médiát, illetve az élelmiszeriparban érdekelt mintegy 11 ágazatot is.

A francia Journal Du Net szerint nem véletlen, hogy a klasszikus receptmegosztó oldalakon és portálokon videó-receptek, fotók rengetege megszületett, hiszen a foodtech szektor 2022-ig 250 milliárd dolláros kereskedelmi forgalmat fog generálni. Az óriási mozgás pedig nem áll meg valószínűleg a nagymama receptjeinek a megosztásánál, hanem valószínűleg új alapokra helyezi a mezőgazdaság és a fogyasztók viszonyát, az ételszállítást, és egyéb kapcsolódó területeket is...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. decemberi számában olvasható.)