a megosztásra épülő vegyes hírportál

Amikor a BuzzFeed amerikai online médiaszolgáltatás elemzésére vállalkozik egy internetes portál vagy egy fizikai formában megjelenő lap, általában szubjektív felhangoktól sem mentes vélemények látnak napvilágot. A 2006-ban indított BuzzFeed internetes kiadványról pedig mindenképpen érdemes objektív hangvételben beszélni, mert a komoly és kevésbé komoly hírek megosztására épülő szolgáltatás már havi 150 millió főt meghaladó rendszeres látogatót tudhat maga mellett, és megháromszorozva hirdetési bevételeit, nyereséget kezd termelni.

Minden korábbinál függetlenebb nemzedék nő fel az internet korszakában, amelyben a tekintély csorbul, a felnőtt példaképek eltűnnek, a kommunikáció egyre nehezebben kontrollálható. A fiatalok a tömeges együttesség élményét a virtuális térben élik meg, így kevésbé lázadnak, mint szüleik vagy nagyszüleik. A sokat szidott közösségi oldalak azonban társadalmi támogatást adhatnak nekik. Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán szakemberek „mutattak fel pillanatképeket” a gyorsan változó ifjúságról.

A közösségi alkalmazásokat elemezve, 2012 nyarán már a szakértők arról értekeztek, hogy ebbe a zárt világba a Pinterest érkezett utolsónak, és ezután már csak a mobil alkalmazások színterére érkezhet új szereplő.

A hibrid blogolás ideális platformja

tumblrManapság úgy tűnhet, hogy a Web 2.0-ás alkalmazások színpadán a Facebook, Twitter, Google+ hármas mellett egyetlen újabb közösségi platform sem tud labdába rúgni, pedig ez távolról sincs így. A magyarul kiejthetetlen és tulajdonképpen lefordíthatatlan Tumblr mikroblogolásra alkalmas hibrid blogplatform egyre inkább árnyékként ott van az említett gigászok mögött.

Megszületett a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal ajánlása

Az internet-hozzáférést nyújtó és a tartalomszolgáltatók számára szolgál iránymutatásul az az ajánlás, amelyet a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal április végén fogadott el.

a tévé-kiegészítő videós ökoszisztéma (I. rész)

You Tube és a Maker StudiosA Google tulajdonában lévő You Tube videó-megosztó portál nézettsége a 2013. évben 50 százalékkal növekedett, így havonta 4-ről 6 milliárd órára emelkedett a portál videó-fogyasztása, amelynek negyedét már mobil eszközökről nézi a többségében 35 éven aluli közönség. A nézettségi adatok lehengerlőek, a videó-megosztó ebben lekörözi bármelyik amerikai kábeles csatornát.