Szabadidejük nagy részét passzív szórakozással töltik, mégis nemzetközileg a milleniumi generáció 70 százaléka, idehaza pedig 62%-a boldognak vallja magát. Kellemes élményeiket, sikereiket és kudarcaikat is online felületeken osztják meg egymással a fiatalok, s közben úgy gondolják, több esélyük van a jólétre, mint szüleiknek volt.

Számos kábelszolgáltató panaszkodik arra, hogy az előfizetők egy része már nem tart igényt a kábelcsomagokra, csak a szélessávú internetre. Az ok egyszerű: a felhasználók sok olyan filmet, sorozatot és olykor tévés produkciót is megtalálhatnak online, amikre kíváncsiak.

Az Európai Unió ösztönzésére fogtak hozzá az államok egy olyan, az internet-szolgáltatások összevetését lehetővé tevő táblázat kidolgozásához, amely a felhasználók eligazodását segíti a kínálatban. Magyarországon az NMHH megbízásából és szakmai felügyeletével a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács koordinálta és szervezte, a HÉT tagjai pedig elvégezték a munkát, jó példát mutatva ezzel az önszabályozásra.

A világ összes nagy televíziós médiacsoportjai szembesülnek azzal a kérdéssel, hogy vajon mi történik velük akkor, ha az előfizetéses online videó-kölcsönzés (SVOD) amerikai világbajnokának tartott Netflix megjelenik a piacukon.

2002 óta nem lankad az érdeklődés a Budapesti Művelődési Központ által kezdeményezett Kattints rá, nagyi! elnevezésű képzés iránt.

Lehetőség és kihívás a televízió számára

A Big Data olyan óriási adathalmazának az elemzése még akkor is kihívást jelentene a televíziók számára, ha azonnal adattudósok sorával látnának neki az átlagos tévénéző viselkedési szokásainak a kielemzéséhez.