Televízió és internet – mindinkább egybemosódó platformok és tevékenységek. Miként a tévézésnél, úgy a világháló használatában is nagy felelősség hárul a szülőkre. Ebben immár számíthatnak az állam és adott esetben a szolgáltatók segítségére is.

Az új év első hónapjában erőteljes érdeklődés fordult a közösségi média világát fürkésző trendelemzések felé. Maguk a nagy internetes cégek sem maradtak ki a mértékadó ügynökségek és elemző központok, illetve bloggerek általfémjelzett előrejelző tevékenységből.

az online személyzettoborzás világbajnoka

A világ legnagyobb üzleti közösségi portáljaként ismert LinkedIn az elmúlt két évben megduplázta a szakemberekből álló létszámát, és jelenleg 225 és 250 milliós tagságot tudhat soraiban.

Szabadidejük nagy részét passzív szórakozással töltik, mégis nemzetközileg a milleniumi generáció 70 százaléka, idehaza pedig 62%-a boldognak vallja magát. Kellemes élményeiket, sikereiket és kudarcaikat is online felületeken osztják meg egymással a fiatalok, s közben úgy gondolják, több esélyük van a jólétre, mint szüleiknek volt.

Számos kábelszolgáltató panaszkodik arra, hogy az előfizetők egy része már nem tart igényt a kábelcsomagokra, csak a szélessávú internetre. Az ok egyszerű: a felhasználók sok olyan filmet, sorozatot és olykor tévés produkciót is megtalálhatnak online, amikre kíváncsiak.

Az Európai Unió ösztönzésére fogtak hozzá az államok egy olyan, az internet-szolgáltatások összevetését lehetővé tevő táblázat kidolgozásához, amely a felhasználók eligazodását segíti a kínálatban. Magyarországon az NMHH megbízásából és szakmai felügyeletével a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács koordinálta és szervezte, a HÉT tagjai pedig elvégezték a munkát, jó példát mutatva ezzel az önszabályozásra.