A televíziós ipar szövetségese

social-tvAz internet TV-k és az úgynevezett Smart TV-k által jelentett konkurencia mellett napjainkban egy vadonatúj trend lett úrrá az internet, és főleg a közösségi hálózatok által képviselt Web 2.0 világában, amit az élőben közvetített televíziós sportműsorok, előadások, vetélkedők közösségi honlapokon, valamint mobil eszközökön — okostelefonokon és táblagépeken — való közösségi megvitatása, érzelmi leképezése hívott életre. Ez az úgynevezett Social TV jelenség, amit neveznek még második képernyőnek is, és amelyben a televíziós ipar egyre jelentősebb szövetségesre talál.

A kaliforniai Dana Pointban idén februárban rendezett D:Dive Into Media konferencián Erik Huggers, az Intel Media vezérigazgatója hivatalosan is megerősítette, hogy cége olyan set-top-boxon dolgozik, amely az internetre csatlakozó televíziós készülékekre streameli a tartalmat, mégpedig a jelenlegi kábeltelevíziós STB-khez képest jóval nagyobb nézői élményt nyújtva.

A Google hosszú idő óta mindent megtesz azért, hogy végre az általa birtokolt You Tube videó-megosztó megjelenjen a hagyományos televíziós piacon. Most erre minden lehetősége meg is lesz, ugyanis február közepén aláírták a szerződést a Freesat angol kódolatlan vételű műholdas TV és a You Tube között. A Freesat TV-n megjelenő You Tube alkalmazást HTML 5-ös verzióra fejlesztették ki, ami azt jelenti, hogy optimalizálták a képminőséget és az alkalmazás interaktív jellegét.

A digitális Gutenberg-galaxis

gutenberg-2gtb4cxAz elektronikus könyvek (e-könyvek) egyre nagyobb térnyerését tapasztaljuk napjainkban, s ezzel párhuzamosan komoly csökkenést mutat a papír alapú könyvek vásárlása és olvasása. Cikkünkben Giuseppe Spezzano, a Bookolico e-könyv értékesítési és kiadói portál alapötletének gazdája is nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak.

A világ legnagyobb kanapéja

A televíziózás közösségi tevékenységként indult. Ha egy család tévékészüléket vásárolt, esténként összegyűltek a szomszédok, barátok, hogy együtt nézzék „a” tévét.

Induló vállalkozások és támogatóik

startups2A mai világban lassan már megszokhatjuk, hogy mindenre a 2.0-ás jelzőt aggasztják. Így nem csoda, hogy a közösségi hálózatok kora előtt az induló vállalkozások — a szakmai zsargonban meghonosodott kifejezéssel élve: startup cégek — felfutását is döntő részben befolyásolja ma már az internet és a közösségi oldalakon való jelenlét. Ez nem meglepő, hiszen a világ összes híres közösségi oldala reményteljes startupként indult útnak az elmúlt évtizedben.