A világ első számú szakmai közösségi hálózatának számító amerikai LinkedIn-ről még a szakemberek sem gondolták, hogy az elmúlt egy évben tagságát megduplázó hálózat valóságos intézménnyé bővül, amely hivatásszerűen képes kezelni az egyének és csoportok szakmai kapcsolatainak szinte az összes felmerülő kérdéseit.

Pozitív tapasztalatokkal, fennakadások nélkül zárult június 8-án a világ vezető internetes tartalomszolgáltatói – köztük a Google, a Facebook, a Yahoo!, az Akamai és a Limelight Networks – által kezdeményezett, illetve az Internet Society által koordinált IPv6 Világnap, a World IPv6 Day.

A Web 2.0-ás alkalmazások térnyerésével újfajta céges kommunikáció látott napvilágot. Az értekezés az úgynevezett vállalati blogok (corporate blog) nyelvezetén valósul meg, amelynek célja radikálisan megváltoztatni a cégek és a fogyasztók között sok évtizede kialakult, sokszor kevéssé hatékony kommunikációt.

Az internetes naplóbejegyzésekként megszületett blogok az elmúlt fél évtizedben radikálisan átalakították az internet világát, és korlátlan diadalmenetük a mai napig töretlenül tart. Ezt a tényt már minden média tudomásul vette, sőt, a nagy tévécsatornáktól kezdve a világlapokig szakavatott blogger-csapatok igyekeznek saját termékeiket népszerűsíteni a weben. Ennek ellenére, amennyire csak lehet, időről időre megújuló támadások érik a blogszférát.

Ha bárki megkérdezné, mi újság a webkettő világában, látszólag csak pozitív jelenségekről számolhatnánk be. Pedig vannak árnyoldalai is.

Mindazoknak, akik unják már a YouTube, a Facebook vagy a LinkedIn által fémjelzett közösségi oldalak által megszabott megjelenési normákat, a Ning portálon minden eszközt megtalálnak ahhoz, hogy a saját ízlésük szerint kialakítsanak egy mini-hálózatot.