1000x100 piacvezeto statikus v2

A Média-Kábel-Műhold decemberi számában ismét olvasható egy összeállítás, amelyben a médiapiac 36 meghatározó szereplője értékeli az idei évet, mondja el, hogy mit vár 2017-től.

Íme egy kis előzetes a több mint harminc szakember véleményéből:

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tevékenységének fókuszában 2016-ban a fogyasztók érdekeinek védelme, a fejlődés ösztönzése, az ügyintézés megkönnyítése, valamint a fogyasztói tudatosság növelése állt. (Karas Monika, az NMHH elnöke)

A Digitális Jólét Program kézzelfogható eredményeit – így például az internethasználat áfájának 18 százalékra csökkentését – 2017-ben már tömegesen tapasztalhatják meg a magyar polgárok. (Deutsch Tamás a Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnök biztos)

A SZIP projekt előre haladását a jövő év során fokozott figyelemmel fogjuk kísérni, mivel a tervek szerint 2018 végére történő befejezéshez igen fontos lenne az, hogy az építési engedélyezési folyamat (és később maga a hálózatépítés) valóban akadálymentesen bonyolódjon le, és a szintén igen jelentős önerős vállalások is teljesüljenek. (Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke)

A 2016. év során is azon dolgoztunk, hogy tagjaink érdekeit szem előtt tartva minél hatékonyabb legyen az érdekérvényesítés és a véleményünk eljusson minden érintett hatósághoz, szakmai szervezethez. (Ökrös Gergely, a Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség elnöke)

A nemzetközi és a hazai tendenciák is azt mutatják fordulóponthoz érkezett a digitalizáció folyamata és ezt mind a piaci, mind a kormányzati szereplők felismerték. Ennek is köszönhetően gyorsulhat fel a hálózatok fejlesztése, és jelenhetnek meg Magyarországon is a jövőbe mutató digitális szolgáltatások. (Kövesi Gabriella, a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács elnöke)

Az elmúlt két évben a reklám gazdasági erejének növekedését mutatja, hogy változatlan gazdasági környezetben 2016-ban minden további reklámra költött 1 forint 6 forinttal járul hozzá a gazdaság teljesítményéhez. A televíziós reklámköltések tavalyi, újabb növekedése egyértelműen jelzi a hirdetők töretlen bizalmát a tévé felé. (Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke)

Igyekszünk mindig egy lépéssel az ügyféligények előtt járni, és folyamatos innovációkkal, magas hozzáadott értéket képviselő termékek és szolgáltatások bevezetésével magunk is folyamatosan katalizáljuk a változásokat. (Carra Anita vezérigazgató-helyettes, a UPC Magyarország)

Elkerülhetetlennek tűnik, hogy a most regnáló 3play piacot felváltsa az integrált szolgáltatási portfóliók versenye, amelyben a vezetékes mellett már mobil megoldásokat is kínálnak a társaságok. (Rajki Annamária média- és tartalommenedzsment osztályvezető, Magyar Telekom)

Folyamatosan emelkedik a tévére is előfizető ügyfeleink száma – arányuk ma már meghaladja az 50%-ot – és a vezetékes tévépiaci részesedésünk is évről-évre nő. (Langsteiner Marianne, az Invitel Csoport lakossági és kisvállalati üzletágának vezetője)

Piaci helyzetünket megerősítettük és stabilizáltuk. A SZIP pályázaton társaságunk 12 járásban nyert. Ez természetesen nagy kihívást is jelent, de örömmel állunk a feladatok elé. (Fojt Marina igazgatósági tag, PR-TELECOM)

A 2015-ös jubileumi évünk után fejlődésünk 2016-ban is megállíthatatlan: szolgáltatásokat fejlesztettünk, pályáztunk és persze továbbra is törekedtünk ügyfeleink minél magasabb színvonalú kiszolgálására. (Tarr János ügyvezető, TARR Kft.)

A kockázatok ellenére bízunk abban, hogy a gazdasági helyzet tovább javul, így előfizetőink minél magasabb arányban tudják igénybe venni az egyre magasabb felhasználói élményt kínáló szolgáltatásainkat. (Sátor Csaba vezérigazgató, Vidanet Zrt.)

A következő pár évben, komoly átrendeződés és a konszolidáció gyorsulása várható a műsorterjesztői és a műsorkészítői piacon is. (Kele Gyula ügyvezető, Keletronic-2000 Kft.)

A GINOP pályázaton induló kollégáimnak több mint 90 százaléka nyert, így a KKV szektor is részese lesz a SZIP és a Digitális Jólét Program célkitűzésének. (Sebestyén László, a Nemzeti Műsorterjesztő Klaszter igazgatója)

Az AH-nak megvannak a megfelelő erőforrásai arra, hogy a tartalomtovábbítás új módjait ki tudja aknázni, és még meghatározóbb szerepet töltsön be a hazai piacokon. (Kápolnai András vezérigazgató, Antenna Hungária)

További vélemények olvashatók a honlapunkon a médiaszolgáltatók képviselőitől is.

(A teljes összeállítás a Média-Kábel-Műhold decemberi számában olvasható.)