Space boy1000x100 hungarian

Következik a teljes közönségmérés

Május utolsó napján, a Nielsen Közönségmérés 25. jubileumi évfordulója alkalmából ügyféltalálkozót rendezett Budapesten a nemzetközi társaság. A rangos előadásokat követően bejelentették a Digitális Kampánymérés 2017. júniusi elindítását is.

A szakmai konferencián Vittorio Sala, a Nielsen Nézettségmérési üzletágának európai regionális igazgatója beszámolt a nemzetközi tévénézési és mérési trendekről, valamint a cég és a mérési technológia fejlődéséről az elmúlt két évtized távlatában, majd Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezető igazgatója a hazai adatokra fókuszálva mutatta be a magyar televíziós piac, valamint a nézettségmérés múltját és jelenjét.

Az elmúlt 25 év során jelentősen átalakult a magyar médiapiac, és ennek mentén átrendeződtek a nézői szokások és preferenciák is. Az átlagos napi tévénézési idő Európa szerte fokozatosan növekedett, ez a folyamat 2014-ben elérte csúcspontját, és most megtorpanni látszik. A nézett idő országonként igen eltérően alakult: míg 2016-ban Svédországban egy fő naponta közel 2,5 órát töltött a képernyők előtt – ami Európában az egyik legalacsonyabb érték –, addig hazánkban naponta átlagosan 4 óra 42 percet tévézünk, mellyel Európában az elsők között vagyunk, megelőzve többek között a briteket és a lengyeleket. Itthon 1997-hez képest naponta átlagosan 1 teljes órával töltöttünk több időt a képernyők előtt 2016 során, és bár az elmúlt 10 évben végbement növekedéshez képest tavaly enyhe csökkenés volt tapasztalható, ez az érték még mindig magasan az európai átlag felett mozog...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. július-augusztusi számában olvasható.)