Bőség – egyszerűség – ügyféligények

A kábeltársaságok díjcsomagjairól már ügyfélként szemlélve is látszik, hogy azokat különböző szempontok szerint állítják össze – szolgáltatótól függően. Az alábbiakban arra voltunk kíváncsiak, vajon az egyes televíziós, internetes és telefonos csomagok kidolgozásánál mennyire fontos a szolgáltatóknak az átláthatóság és a testre szabhatóság, illetve a tévénél a bőséges csatornaválaszték, illetve az internetes díjcsomagoknál a sávszélesség döntő szerepet játszik-e az ügyfeleknél, amikor választanak az ajánlatok közül.

Mosonyi Attila, a UPC marketing menedzsere elmondta, hogy a díjcsomag-kínálatot a kutatások és az ügyféligények alapján alakítják ki, és persze figyelik a versenytársak aktivitását is. A díjcsomagok esetében a UPC-nél az egyszerűség a legfontosabb, de emellett „természetesen az ügyfeleknek van lehetőségük arra, hogy a meglévő csomagkínálat keretein belül kiválasszák az igényeiknek leginkább megfelelő ajánlatokat”.

Az Invitel „díjcsomagolási filozófiáját” Iski István a cég marketingigazgatója így foglalta össze: „A választék kialakításakor elsősorban az ügyfelek igényeit, valamint a versenytársi környezetet, a szabályozási, törvényi változásokat, a technológiai sajátosságokat és fejlesztéseket vesszük figyelembe. Legnépszerűbb csomagjaink illeszkednek az előfizetőink igényeihez, emellett az egyszerűségre, átláthatóságra is törekszünk”.

Tarr János, a TARR Kft. ügyvezetője kifejtette, hogy díjcsomagok tartalmi kialakítása és árazása számos tényező együttes hatásának az eredménye. Mindig vannak olyan körülmények, amelyek fejtörést okoznak és kihívást jelentenek a cég piaci helyzetének megőrzése, illetve a csomagstruktúrájukban a kívánt egyensúly megtalálása szempontjából.

Csille Zsolt, a C-S Kábel Tv Kft. ügyvezetője arról tájékoztatott, hogy cége a műsorszolgáltatást az i-TV Zrt. berkeiben végzi, és ennek következtében televíziós ajánlata az i-TV új tulajdonosa, a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. által nyújtott kínálattól függ.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. októberi számában olvasható.)