LibertyGlobal infografA Liberty Global többéves megállapodást kötött a Netflixszel, amelynek köszönhetően a világ legnagyobb kábelkommunikációs cége és leányvállalatai – így a UPC Magyarország – televíziós csomagjainak előfizetői több mint 30 országban férhetnek hozzá a videós platformot üzemeltető társaság filmes kínálatához.

Magnus UPC2BTavaly november óta Magnus Ternsjö a UPC Magyarország vezérigazgatója. Korábban már hat európai országban is dolgozott, és a hazai piac sem ismeretlen számára. A negyedszázados tapasztalatokkal rendelkező szakember globális összefüggésben fejti ki véleményét a kihívásokról és lehetőségekről.

Pályázati mérleg

Februárban lezárult a Szupergyors Internet Projekt (SZIP) keretében tavaly augusztus végén meghirdetett „Újgenerációs NGA és felhordó hálózatok fejlesztése” elnevezésű (GINOP-3.4.1-2015) pályázat.

Európai szinten is az egyik legizgalmasabb fejlemény napjainkban az egységes távközlési piacról szóló uniós rendelet elfogadása. Ennek része egyfelől a mobilpiaci szereplőket inkább érdeklő roaming-szabályozás (lényegében roamingdíjak két lépcsőben megvalósuló kivezetése), olvasóinkat azonban valószínűleg sokkal inkább foglalkoztatja a reform másik fő témája, a hálózatsemlegesség.

BercziSMérnökként került a szakmába, sokáig saját hálózattal sem rendelkezett Berczi Sándor. Az uniós pályázati lehetőségekkel élve vált kábelszolgáltatóvá, jelenleg öt kistelepülést lát el triple play-jel. A szeptemberben Kábeldíjjal kitüntetett szakember nem a konkurencia megerősödését tartja a legnagyobb problémának, hanem a jogszabályi környezet folyamatos változását, amely pillanatok alatt romba dönthet egy kis céget.

Köztéri internet-hozzáférés a helyi szolgáltatóktól

A technológiai fejlődéssel, az új eszközök megjelenésével a folyamatos elérhetőség, online lét szinte alapvető igénnyé vált a fogyasztók körében az elmúlt időszakban. Erre reagálva már nem csak a nagy távközlési cégek, hanem a kisebb kábeltársaságok is törekednek arra, hogy előfizetőik és a szolgáltatási területeiken élők bárhol, tehát nem csak otthon, hanem a közterületeken is felkapcsolódhassanak a világhálóra. Jelentős bevételeket egyelőre még nem hoz a Wi-Fi, marketingeszközként, az ügyfelek elégedettségének növelésére azonban kiválóan alkalmas.