Fehéren, feketén

Osztódással szaporodik a szélessávú hálózat. Miután feltérképezték Magyarország minden településének minden utcáját, kettéválasztották az országot: azonosították azokat a helyeket, ahol már most teljesülnek az uniós célok között megfogalmazott sávszélességi elvárások, illetve azokat, ahol további fejlesztésekre van szükség. Ez utóbbi területeket két újabb csoportba sorolták: néhol a szolgáltatók önként vállalták, hogy három éven belül kiépítik a legalább 30 Mbit/s sebességű hálózatot, a többi helyen pedig meghirdették a pályázatot. Várhatóan azonban a vállalások mennyisége tovább osztódik…

Mindenki kutat, mér, kalkulál, üzleti stratégiákon dolgozik, bevezet, hozzászoktat, edukál. A nem lineáris és multiscreen szolgáltatásokról szóló diskurzus évről-évre nagyobb hangsúlyt kap a műsorszolgáltatói és –terjesztői szakma találkozóin. A piaci szereplők idén is egyetértettek abban, hogy még mindig nem kell temetni a lineáris tévézést, és az újdonságok egyelőre még biztosan kiegészítő szerepet kapnak a kínálatban, sőt erősíthetik a hagyományos tartalomfogyasztást. A Netflix neve ugyan nem hangzott el annyiszor, mint az előző évben, de az új korszakra való készülődés egyre látványosabb. A tartalmakra vonatkozóan az irányvonal egyértelműen körvonalazódott: még több saját gyártású műsort a képernyőre!

A 2015-ös esztendőről és a jövő kilátásairól fejtette ki véleményét harminc médiapiaci szakember a Média-Kábel-Műhold legutóbbi számában. Megszólalnak többek között a kábelszolgáltatók képviselői is.

Huszonöt éves a Tarr. Kft.

Tarr1Nem sokan születhettek olyan családba a kábelszakma képviselői közül, amelyben nem csak az édesapa, hanem az édesanya is rádió- tévéműszerész végzettséggel rendelkezett. Tarr János 10 éves korától tanúja lehetett a családi vállalkozás létrehozásának, és már diákként bekapcsolódott a cég szakmai tevékenységébe. Nem volt felkészülve a vezetés átvételére, de nem volt kérdés számára, hogy édesapja tragikus halála után folytatnia kell a munkát. A verseny erősödésére a kábelszolgáltató folyamatos fejlesztésekkel és kisebb-nagyobb akvizíciókkal válaszolt, és ezt a stratégiát követi a jövőben is.

Carra Anita2 UPCAzt mondják, a kívülállók sokszor tisztábban, elfogulatlanul látják ugyanazt a képet, mint a bennfentesek. Carra Anita 2015 májusa óta tölti be a UPC marketing- és tartalomfejlesztési igazgatói pozícióját, előtte hosszú éveket töltött el a fogyasztási cikkek piacán, az ún. FMCG-szektorban. Ő vajon milyennek érzékeli a hazai médiapiac helyzetét?

mediaplatform hetfo01 161Harmadik alkalommal rendezte meg a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség a Media Platform konferenciát szeptember 28-29-én a budapesti Syma Csarnokban, amelyen mintegy nyolcszázan vettek részt.