Miből jön össze az évi 590 milliárd forint?

Négy szám: 46 – 61 – 88 – 91, ez jellemzi a vezetékes telefonnal, internettel, tévé-előfizetéssel, illetve mobiltelefonnal rendelkező háztartások százalékos arányát. A különböző távközlési szolgáltatások lakossági használatát 2015-ben vizsgálta az NMHH megbízásából az Ariosz.

Martonne3A pozitív gondolkodás és az ügyfélbarát megoldások keresése minden tevékenységet sikerre visz, bármiről legyen is szó. Az állítás igazát bizonyítja a Martonné Kámán Györgyi, a Vonyarcvashegy-Gyenesdiás Kábeltelevízió Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője, aki elmondta, hogy az említett hozzáállás és az egymás segítésére alapuló elkötelezett ügyfélbarát munka meghozza gyümölcseit a kis kábelszolgáltatóknál is, mert olyan hajtóerő, amellyel sikeresen, stabil jövőképet biztosítva lehet működtetni egy kisebb méretű kábeles céget.

Az ügyfélkapcsolatok axiómái

Egy hazai felmérés szerint a háztartások közel fele váltott már valaha szolgáltatót, és ez leginkább a tévé-előfizetéseknél fordul elő. Amióta létezik verseny a piacon, mindig is nagy dilemmát okozott az ügyfélkapcsolatok gondozása, a lemorzsolódások megelőzése, új előfizetők megszerzése. A váltásnak, az elvándorlásnak néha egyszerűen technikai oka van – ilyen volt legutóbb például a földi digitális átállás –, máskor egy új, agresszív versenytárs vonzó(nak tűnő) ajánlata készteti elgondolkodásra az ügyfeleket. Hogyan lehet az ilyen helyzeteket kezelni? Milyen lehetőségei vannak egy szolgáltatónak az előfizetők elégedettségének, lojalitásának növelésére? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a Média-Kábel-Műhold áprilisi fórumán a kábelszolgáltatók szakembereivel.

Pataki1„A tévé képernyője az 1980-as évektől kezdve még hosszú ideig az a kijelző marad, ami mögött valamilyen tuner vagy kütyü műsort fog csinálni. A klasszikus tévének még legalább 20 éves kifutása van, a lineáris tévét az emberek nézik és nézni is fogják” – nyilatkozta az MKM-nek adott interjújában Pataki Tamás, az EuroCable Magyarország Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója, aki a rendszerváltástól kezdve alapjaiban megismerte a kábeltelevíziós szakmát, az elmúlt években viszont az új média, az internetes tartalom, valamint a web szolgáltatások fejlesztése kötődik a nevéhez.

LibertyGlobal infografA Liberty Global többéves megállapodást kötött a Netflixszel, amelynek köszönhetően a világ legnagyobb kábelkommunikációs cége és leányvállalatai – így a UPC Magyarország – televíziós csomagjainak előfizetői több mint 30 országban férhetnek hozzá a videós platformot üzemeltető társaság filmes kínálatához.

Magnus UPC2BTavaly november óta Magnus Ternsjö a UPC Magyarország vezérigazgatója. Korábban már hat európai országban is dolgozott, és a hazai piac sem ismeretlen számára. A negyedszázados tapasztalatokkal rendelkező szakember globális összefüggésben fejti ki véleményét a kihívásokról és lehetőségekről.