Erősebb fogyasztóvédelem a hírközlésben, helyzetjelentés a Szupergyors Internet Programról, NMHH-felkészülés az engedélyezési dömpingre és az előírások felülvizsgálatára. Ezek a témák kerültek terítékre a Magyar Kábelkommunikációs Szövetségnél áprilisi közgyűlésén Hajdúszoboszlón.

MobilCsopKICSINem újkeletű a mobilszolgáltatás a kábelhálózattal rendelkező társaságoknál, mobilinternetet már jó ideje nyújt néhány cég az ügyfeleinek. Az igazi áttörést azonban egyértelműen a telefon hozta el, amellyel néhány hónappal ezelőtt rukkolt elő a legnagyobb hazai kábelvállalat. Átlépni a vezetékes hálózat és nem utolsó sorban a saját határait: ezt jelentette a mobiltársaságok felségterületére való belépés. Az eddigi tapasztalatokat és a jövőbeni lehetőségeket vitattuk meg a UPC Magyarország Kft., a Tarr Kft és a Netfone Kft. szakembereivel.

Három budapesti kerületben antennarendszerek kiépítésével kezdte a szakmát Kiss Attila, majd a csillagpontosítás után a nagy akvizíciós hullámban megvált az utolsó megmaradt hálózatuktól is. Egy ideig a MatávKábelTV-t erősítette műszaki vezetőként, majd Nógrádban kezdett újra saját hálózatokat üzemeltetni. Ma fiával lát el több mint tíz települést triple play szolgáltatással. A nehézségeken a pályázatokkal és hitellel finanszírozott folyamatos fejlesztésekkel próbál úrrá lenni a néhány főt alkalmazó családi vállalkozás, annak ellenére, hogy a kis falvakban még mindig a mennyiségen van a hangsúly.

A Cable Congress a kábel- és médiaágazat legnagyobb nemzetközi rendezvénye, a többi nagy nemzetközi szakmai rendezvénytől eltérően minden évben más helyszínen fogadja az érdeklődőket. A tavalyit Londonban tartották, idén Brüsszelben volt, a jövő évi pedig Varsóban lesz (de az is lehet, hogy az új krakkói konferenciaközpontban).

Langsteiner Marianne1Milyen szerepet játszik az emberek életében a televízió? Hogyan lehet vonzó kínálatot összeállítani? Miért és hogyan kell követni a nézői szokások változását? Kinek van nagyobb esélye a piacon? Napjaink aktuális kérdéseire Langsteiner Marianne, az Invitel lakossági vezérigazgató-helyettese válaszol.

VorosCs2015Beszélgetés Vörös Csillával, a Nielsen Közönségmérés vezetőjével

Noha újabb és újabb tartalomfogyasztásra alkalmas eszköz vesz bennünket körül, a legfrissebb adatok szerint még mindig nő a lineáris tévézésre fordított idő. A televíziók jól reagáltak a gyorsan változó és fejlődő technológiai környezetre, és előnyükre fordították az újabb és újabb platformokat. A nagyobb csatornák a közösségi élményt is igyekeznek visszacsempészni a képernyőre egy-egy nagyobb szabású saját produkcióval. Ami pedig a hirdetések özönét illeti, igenis nézünk reklámokat.