Langsteiner Marianne1Milyen szerepet játszik az emberek életében a televízió? Hogyan lehet vonzó kínálatot összeállítani? Miért és hogyan kell követni a nézői szokások változását? Kinek van nagyobb esélye a piacon? Napjaink aktuális kérdéseire Langsteiner Marianne, az Invitel lakossági vezérigazgató-helyettese válaszol.

VorosCs2015Beszélgetés Vörös Csillával, a Nielsen Közönségmérés vezetőjével

Noha újabb és újabb tartalomfogyasztásra alkalmas eszköz vesz bennünket körül, a legfrissebb adatok szerint még mindig nő a lineáris tévézésre fordított idő. A televíziók jól reagáltak a gyorsan változó és fejlődő technológiai környezetre, és előnyükre fordították az újabb és újabb platformokat. A nagyobb csatornák a közösségi élményt is igyekeznek visszacsempészni a képernyőre egy-egy nagyobb szabású saját produkcióval. Ami pedig a hirdetések özönét illeti, igenis nézünk reklámokat.

Több mint 140 milliárd forintot lehet majd nyerni a szélessávú internet bekötésére, ennek nagyobbik részéhez vissza nem térítendő támogatásként juthatnak hozzá a sikeresen pályázó szolgáltatók. A fehér és a szürke foltok eltüntetését 2018-ig tervezi megvalósítani a magyar állam.

Az OTT dilemmái

Itthon újdonságnak számít a nyilvános internet hálózati infrastruktúrához kapcsolódó (over the top, OTT) online tartalomszolgáltatás. Ahol már elég nagy a piac, és még növekszik az előfizetők száma, viták alakultak ki az internet-hozzáférési szolgáltatók és az online tartalomszolgáltatók között az üzletről. Itthon novemberben konzultációt indított a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság az OTT szabályozási kérdéseiről.

2015. január 14-től David Blunck az Invitel Távközlési Zrt. vezérigazgatója, aki David McGowant váltja ebben a pozícióban.

Összeállításunkban negyvennél több médiapiaci szakember értékeli a 2014-es évet, és próbálja meg előrejelezni a jövőt.