Putz József 201606223-biValamikor a hetvenes években egy 12 éves srác beiratkozott az iskola rádiós szakkörébe – és ezzel megpecsételődött a sorsa. A tranzisztorok korában az áramkörök építése annyira magával ragadta, hogy már akkor eldöntötte: elektronikával, távközléssel akar foglalkozni. Azóta középiskolás, főiskolás majd felnőtt korában nagyon sokféle dolgot tervezett és épített, erősítőket, rádiót, kazettás magnót, műholdvevőt – de legfőképpen kábeltelevíziós hálózatokat. Ő az, akit a szakma ma úgy ismer: Putz József.

A tévé kell, az előfizetés nem

HD3BMa már a magyar családok több mint felének biztosan van HD-képes (HD ready vagy full HD) tévékészüléke. Ám a műsorokat valóban nagyfelbontásban élvezők aránya ennél jóval alacsonyabb. Az igény hiányzik? Nincsenek tisztában a készülék képességeivel, vagy nem is tudják, hogy mi a különbség? Vagy egyszerűen drágának és fölöslegesnek tartják az ezért fizetendő plusz díjat? Nincs egyértelmű válasz, s mint ahogy a cikkben megszólaló műsorterjesztői véleményekből kiderül, egységes üzleti modell sincs.

Miből jön össze az évi 590 milliárd forint?

Négy szám: 46 – 61 – 88 – 91, ez jellemzi a vezetékes telefonnal, internettel, tévé-előfizetéssel, illetve mobiltelefonnal rendelkező háztartások százalékos arányát. A különböző távközlési szolgáltatások lakossági használatát 2015-ben vizsgálta az NMHH megbízásából az Ariosz.

Martonne3A pozitív gondolkodás és az ügyfélbarát megoldások keresése minden tevékenységet sikerre visz, bármiről legyen is szó. Az állítás igazát bizonyítja a Martonné Kámán Györgyi, a Vonyarcvashegy-Gyenesdiás Kábeltelevízió Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője, aki elmondta, hogy az említett hozzáállás és az egymás segítésére alapuló elkötelezett ügyfélbarát munka meghozza gyümölcseit a kis kábelszolgáltatóknál is, mert olyan hajtóerő, amellyel sikeresen, stabil jövőképet biztosítva lehet működtetni egy kisebb méretű kábeles céget.

Az ügyfélkapcsolatok axiómái

Egy hazai felmérés szerint a háztartások közel fele váltott már valaha szolgáltatót, és ez leginkább a tévé-előfizetéseknél fordul elő. Amióta létezik verseny a piacon, mindig is nagy dilemmát okozott az ügyfélkapcsolatok gondozása, a lemorzsolódások megelőzése, új előfizetők megszerzése. A váltásnak, az elvándorlásnak néha egyszerűen technikai oka van – ilyen volt legutóbb például a földi digitális átállás –, máskor egy új, agresszív versenytárs vonzó(nak tűnő) ajánlata készteti elgondolkodásra az ügyfeleket. Hogyan lehet az ilyen helyzeteket kezelni? Milyen lehetőségei vannak egy szolgáltatónak az előfizetők elégedettségének, lojalitásának növelésére? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a Média-Kábel-Műhold áprilisi fórumán a kábelszolgáltatók szakembereivel.

Pataki1„A tévé képernyője az 1980-as évektől kezdve még hosszú ideig az a kijelző marad, ami mögött valamilyen tuner vagy kütyü műsort fog csinálni. A klasszikus tévének még legalább 20 éves kifutása van, a lineáris tévét az emberek nézik és nézni is fogják” – nyilatkozta az MKM-nek adott interjújában Pataki Tamás, az EuroCable Magyarország Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója, aki a rendszerváltástól kezdve alapjaiban megismerte a kábeltelevíziós szakmát, az elmúlt években viszont az új média, az internetes tartalom, valamint a web szolgáltatások fejlesztése kötődik a nevéhez.