Immár másodszor rendezte meg szeptember 29-30. között a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség a Média Platform szakkonferenciát. A kiállítók száma már a tavalyihoz képest is 30 százalékkal emelkedett, ennek megfelelően standjaik a 2200 négyzetméteres C csarnokot elfoglalták. A 38 szakmai előadás és panel-beszélgetés a médiapiac aktuális, legégetőbb témáival foglalkozott, elemezte a technológia és a szolgáltatások fejlesztésének új irányait, vagyis a Média Platform pontosan teljesítette azt, amit szlogenjében vállalt: megmutatta, milyen a „médiatartalom és -terjesztés Közép-Kelet-Európában”.

Helyzetkép a szakmáról: bizonytalanság és kivárás

Hogyan gondolkodnak a műsorszolgáltatók és a kábeltársaságok a mai magyarországi piacról? Milyen kihívásokkal kell szembesülniük, mire kell felkészülniük a közeljövőben? A konferencia utolsó kerekasztal-beszélgetésén Baló György várta a válaszokat a szakma vezetőitől. Akik értékelték a jelenlegi helyzetet: Simon Zsolt, a TV2 Csoport vezetője, Dirk Gerkens, az RTL Magyarország vezetője, Rajki Annamária (Magyar Telekom), Vantsa László (Discovery), Málnay B. Levente (AMCI), Bartosz Witak (Viacom), valamint Tarr János (Tarr Kft.).

A kábelszakma piaci kihívásai

Mi akadályozza vagy éppen segíti a kábelszolgáltatók által bevezetett újdonságok elterjedését? Mennyire népszerűek a nem lineáris szolgáltatások az előfizetők körében? Milyen szerepet tölthetnek be a mindennapi tévézés során? Ezekre a kérdésekre igyekezett válaszolni az eddigi tapasztalatok alapján Langsteiner Marianne, az Invitel és Megyeri Tibor, a Magyar Telekom szakembere.

Terítéken az OTT

Három kerekasztal és féltucatnyi előadás témája volt a szakmai berkekben manapság oly gyakran emelgetett három betű: az OTT (over the top). Hogy ez az immár ajtóinkon kopogtató technológia és/vagy szolgáltatás vajon mumus-e vagy mikulás, ma még nem tudhatjuk. A megoldás műszaki szempontjait elemezte Schneider Henrik (Antenna Hungária), Morvay Dániel (Magyar Telekom), Pataki Tamás (ITT/OTT TV), Szőllősi János (Samsung Electronics) és Vigh Zoltán (MTVA).

Egy másik panelbeszélgetésen azt elemezték: kit és ki szabályozhat az online tévézésben?

A tartalomszolgáltatás dilemmái

Kínálat és árak – ez a két téma határozta meg a konferencia második napját a tartalmi szekcióban. A rendezvény látogatói hallhattak a különböző műfajú csatornák és televíziós műsorok gyártási hátteréről, nehézségeiről, előnyeiről és arról is, melyik miért kerül többe vagy kevesebbe. A szakma emellett tájékozódhatott a szerzői jogok után fizetendő díjak alakulásáról a digitális korszakban, a torrentezés, tartalomlopás mértékéről és az ez ellen folytatott nemzetközi és magyarországi küzdelemről, az előfizetői tartozások behajtásának hatékonyabb módszereiről, a kis kábelszolgáltatókat segítő különböző szakmai összefogásokról. A konferencia zárásaként a műsorszolgáltatók és a hazai kábelcégek vezetői foglalták össze, hogy a folyamatosan változó és növekvő piaci kihívásokra milyen válaszok adhatóak a mai Magyarországon.

Műsorszolgáltatók kontra terjesztők a tartalomról és az árakról

A szakemberek elemezték a saját tartalomgyártás jelentőségét, a filmcsatornák és sporttévék versenyét, és a hírek feldolgozásának különböző módjait.

(Részletes beszámoló a Média-Kábel-Műhold 2014. októberi számában olvasható.)