Az USA-ból érkező online szolgáltató szeretné felkavarni a német piacot, ám nem lesz könnyű dolga, mert a konkurencia is felkészült az új helyzetre, nézői igényekre. A Netflix mellett a német nézők választhatják az Amazon Instant Video-t, a ProSiebenSat.1-hoz tartozó Maxdome-ot, a Watchevert, a Videoload-ot vagy éppen a Sky-érdekeltségű Snap-et.

Erős versenytársakkal néz szembe az új szereplő

Aki Németországban le tud mondani az élő adás varázsáról, vagy időhiány miatt kényszerül erre, az többféle lehetőség közül választhat, ha tartalmakat szeretne nézni. A kínálat egyre nagyobb, ráadásul mindenféle felbontásban és több nyelven is elérhetőek a filmek, sorozatok, a havidíjak pedig alap esetben nem haladják meg egy DVD vagy egy mozijegy árát...

„A nézők nem szeretnének mindig krimit nézni”

Akkor most tévéforradalom zajlik? Valóban egy új tévézési korszak következik? És szükségük van erre egyáltalán a németeknek? – teszi fel a kérdést a Die Welt című újság riportere, miután Németországban is megjelent az eddigi legeredményesebb online videóportál, a Netflix. Kérdéseire Tanja Weber kölni médiakutató válaszolt...

„Ki fog halni a klasszikus tévé”

Németország más, mint a többi televíziós piac – állítja a Netflix alapítója és vezetője, Reed Hastings. Hogy miért? A német nézők kedvelik a hagyományos tévézést a maga előre meghatározott műsoridejével, az amerikai szolgáltató azonban ezen változtatni akar...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2014. októberi számában olvasható.)