1000x100 piacvezeto statikus v2

A reklamáló ügyfelekhez meglehetősen sajátos hozzáállás tapasztalható a vállalkozások többségénél még ma is. A panasz, reklamáció sok esetben a vállalati érdek és az ügyfélérdek harcáról szól, ami eleve nem lehet nyertes játszma a cég számára. Az ügyfél ugyanis választhat.

A vezetékes szolgáltatásoknál egy adott területen a technikai háttér, a hálózati lefedettség egyfajta monopolhelyzetet teremtett, de ez már csak ideig-óráig igaz.

avagy szolgáltatói kríziskommunikáció

A kábeltelevíziós szolgáltatók élete folyamatos változáskezelés, hiszen szinte mindig van mozgás a csatornák sorában, akár megszűnés, akár bővítés vagy technikai fejlesztés okán, illetve egyéb (például „közszolgálati”) rendelkezés miatt. Mindezek végső hatása azonban a nézőnél jelentkezik, akinek a kegyeiért az értéklánc minden szereplője küzd. Hogyan kezelheti az ilyen helyzetek egy kábelszolgáltató?

BigData3B

Előző számunkban az ügyfél-elégedettség méréséről volt szó. Ennek eredményei mellett még rengeteg „adat” képződik egy szolgáltatónál. Hogyan lehet ezeket kezelni, feldolgozni, hasznosítani? Ezúttal ehhez ad tanácsokat ügyfélkapcsolati szakértőnk írása.

Kérdezni is tudni kell

A szolgáltatásoknál – így a kábeltelevíziózásban is – ma a fogyasztó az irányító. De hogyan tudhatjuk meg, mit is szeretne az ügyfél? Ehhez ad tanácsot sorozatunk első részében ügyfélkapcsolati szakértőnk írása.

Az ügyfélkapcsolatok axiómái

Egy hazai felmérés szerint a háztartások közel fele váltott már valaha szolgáltatót, és ez leginkább a tévé-előfizetéseknél fordul elő. Amióta létezik verseny a piacon, mindig is nagy dilemmát okozott az ügyfélkapcsolatok gondozása, a lemorzsolódások megelőzése, új előfizetők megszerzése. A váltásnak, az elvándorlásnak néha egyszerűen technikai oka van – ilyen volt legutóbb például a földi digitális átállás –, máskor egy új, agresszív versenytárs vonzó(nak tűnő) ajánlata készteti elgondolkodásra az ügyfeleket. Hogyan lehet az ilyen helyzeteket kezelni? Milyen lehetőségei vannak egy szolgáltatónak az előfizetők elégedettségének, lojalitásának növelésére? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a Média-Kábel-Műhold áprilisi fórumán a kábelszolgáltatók szakembereivel.